شفاف شدن پوست صورت و زیبایی پوست یکی از مهم ترین مسائلی است که خانم ها تا قبل از شروع سال جدید به دنبال آن هستند. در این مقاله چند ماسک موثر برای بهبود شفافیت پوست معرفی می شوند.
 شفاف شدن پوست صورت و زیبایی پوست یکی از مهم ترین مسائلی است که خانم ها تا قبل از شروع سال جدید به دنبال آن هستند. در این مقاله چند ماسک موثر برای بهبود شفافیت پوست معرفی می شوند

ماسک صورت برای شفاف شدن پوست

ماسک آووکادو برای پوست خشک و پوست چرب

چه میوه آووکادو را بخورید، چه اسموتی آن را بنوشید و یا ماسک آن را روی صورت خود استفاده کنید، همیشه از این میوه سالم و مغذی مزیت هایی دریافت می کنید.

آووکادو میوه ای است که بیشتر در امریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود، اما به دلیل افزایش تقاضای این میوه در کشورهای دیگر، آووکادو در بسیاری از سوپرمارکت ها یافت می شود. قبل از اینکه ماسک های آووکادو را معرفی کنیم، اجازه بدهید به مهم ترین مزیت های این میوه اشاره کنیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آووکادو و هر آنچه باید در مورد این میوه معجزه آسا بدانید


خواص آووکادو برای پوست

مواد طبیعی هرگز به پوست شما آسیب نمی رسانند، اما با این حال آگاهی از ارزش های تغذیه ای مواد به شما کمک می کند ترکیبات موثرتر را برای تقویت سلامت بدن خود انتخاب کنید. آوکادوو دارای بیش از 20 ویتامین و ماده معدنی است. در ادامه به ویتامین های موجود در این میوه اشاره می کنیم که برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری هستند:

-    ویتامین A که رتینول Retinol نیز نامیده می شود، برای درمان شرایطی مانند آکنه، اگزما، جوش های پوستی، زخم ها و آفتاب سوختگی استفاده می شود. این ویتامین به جوانسازی پوست کمک می کند.

-    ویتامین B6 برای سلامت پوست ضروری است. این ویتامین پوست خشک و ترک خورده را سریع درمان می کند. ویتامین B6 به حفظ پوست کمک کرده و خارش پوستی را برطرف می کند.

-    ویتامین B12 که کبالامین  Cobalamin نیز نامیده می شود، از پوست در مقابل سرطان محافظت می کند. این ویتامین به پوست انرژی داده و باعث بهبود سلول های پوستی می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد.

-    ویتامین C فعالیت سلول های پوست را تحریک می کند و باعث افزایش تولید کلاژن می شود. به علاوه این ویتامین از پوست در مقابل آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ویتامین فوق العاده باعث می شود پوست شما جوان تر و درخشان تر به نظر برسد.


ماسک آووکادو برای صورت

حال که مزیت های آووکادو را می دانید، مطمئنا تمایل بیشتری به استفاده از ماسک آن برای صورت خود دارید. در ادامه انواع ماسک آووکادو را متناسب با پوستتان معرفی می کنیم.


ماسک آووکادو و عسل برای پوست خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها

با خواص آووکادو آشنا شدید، حالا قبل از معرفی ماسک بهتر است خواص عسل را نیز بشناسید. عسل دارای 4 مزیت مهم برای پوست است. عسل یک آنتی باکریال طبیعی است، بنابراین برای درمان و پیشگیری از آکنه فوق العاده است. همچنین عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که فرایند افزایش سن را آهسته می کند. عسل مرطوب کننده و آرام بخش است و به درخشش بیشتر پوست کمک می کند.

ترکیبات ماسک آوکادو و عسل عبارتند از:

  • آووکادو
  • عسل (پاک کننده طبیعی)


طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل

یک آووکادوی رسیده را انتخاب کرده و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. اکنون یک خمیر نرم از میوه درست کنید. سعی کنید از پوست آووکادو هم استفاده کنید چرا که پوست و دانه آووکادو نیز حاوی مواد مغذی هستند. یک قاشق چایخوری عسل به آووکادوی خورد شده اضافه کنید تا یک خمیر غلیظ داشته باشید.

این خمیر را روی همه قسمت های پوست صورت خود استفاده کنید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست باعث افزایش گردش خون می شود و به جذب مواد مغذی نیز کمک می کند. پس از آن در حالیکه ماسک روی صورتتان است به مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب بشویید.

نتیجه : عسل بدون اینکه چربی پوست را از بین ببرد، پوست را پاکسازی می کند و آووکادو نیز پوست را به خوبی تغذیه می کند. بعد از استفاده از این ماسک پوست شما تمیز، لطیف، روشن و درخشان خواهد بود.


ماسک آووکادو و ماست برای پوست های خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها  آووکادو ماست

قبل از معرفی کامل ماسک ابتدا مزیت های ماست را برای پوست بیان می کنیم. ماست به خوبی می تواند با روند پیری پوست مبارزه کند. اسید لاکتیک lactic acid موجود در ماست به رفع سلول های مرده پوست کمک کرده و روزنه های پوست را باز می کند. ماست یک مرطوب کننده طبیعی است که با جوش پوستی نیز مبارزه می کند.

ترکیبات ماسک آووکادو و ماست عبارتند از:

  • آووکادو
  • ماست ساده (مرطوب کننده طبیعی)


طرز تهیه ماسک آووکادو و ماست

یک آووکادو را به دو نیم تقسمی کرده و دانه آن را جدا کنید و آن را به شکل یک خمیر نرم درآورید. اگر پوست آووکادو به نظرتان سفت است، پوست آن را نیز جدا کنید و از قسمت نرم میوه استفاده کنید. یک قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید و یک خمیر نرم آماده کنید.

سپس ماسک آماده شده را روی صورت خود استفاده کنید و با نوک انگشت ها ماسک را روی پوست ماساژ دهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید روی پوست بماند. ماست به خوبی به لایه های پوست نفوذ می کند و باعث نرمی و لطافت پوست می شود. پس از آن پوست صورت خود را با آب بشویید.

نتیجه : ماست حاوی مقدار زیادی اسید لاکتیک است که با نرم کردن و لطیف کردن پوست خارش و خشکی پوست را برطرف می کند. پس از استفاده از این ماسک پوست شما روشن تر (این ماسک روشن کننده پوست هم هست)، نرم و لطیف تر خواهد بود.


ماسک آووکادو و سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای پوست های چرب

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها  آووکادو سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای خواص رطوبتی است که با سفت کردن پوست به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. لیمو نیز یک آنتی باکتریال است که برای پاکسازی پوست مفید است.

ترکیبات ماسک آووکادو، سفیده تخم مرغ و لیمو عبارتند از:

  • آووکادو
  • سفیده تخم مرغ (سفت کننده طبیعی پوست)
  • لیمو (یک عامل روشن کننده طبیعی)


طرز تهیه ماسک آووکادو، سفیده تخم مرغ و لیمو

آووکادو را پوست بگیرید و یک خمیر نرم آماده کنید. حالا کمی سفیده تخم مرغ و آب لیمو به آن اضافه کنید تا ماسک صورتتان آماده شود. این ترکیب را روی صورت خود استفاده کرده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت خود را با آب بشویید.

نتیجه : لیمو پوست را روشن کرده و چربی اضافه پوست را برطرف می کند. سفیده تخم مرغ منافذ پوست را جمع کرده و باعث می شود منافذ کوچکتر به نظر برسند. آووکادو پوست را تغذیه می کند و باعث طراوت پوست می شود. این ماسک آکنه را نیز کاهش داده و آکنه و ضایعات پوستی را نیز کاهش می دهد.


ماسک آووکادو، عسل و دارچین برای رفع جوش صورت

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها  آووکادو عسل

دارچین به رفع آکنه و جوش صورت و بدن کمک می کند. دارچین این کار را با خشک کردن پوست و آوردن خون و اکسیژن به لایه بیرونی پوست انجام می دهد.

ترکیبات ماسک آووکادو، عسل و دارچین عبارتند از:

  • آووکادو
  • عسل (پاک کننده و بهبود دهنده طبیعی پوست )
  • دارچین (یک آنتی باکتریال طبیعی)


طرز تهیه ماسک آووکادو، عسل و دارچین برای پوست های خشک

یک آووکادوی کامل و رسیده را پوست کنده و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. پس از آن یک قاشق چایخوری دارچین به این ترکیب اضافه کنید و خمیری درست کنید که روی پوست صورت بماند. این خمیر را روی پوست صورت خود استفاده کرده و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را با آب بشویید.

نکته : اگر اولین باری است که از دارچین روی پوست خود استفاده می کنید، نباید بیشتر از 10 دقیقه دارچین روی پوست بماند. به مرور زمان می توانید مدت ماندگاری دارچین را روی پوست افزایش دهید.

نتیجه : این ماسک باعث بروز قرمزی خفیف روی پوست می شود، اما نگران نباشید این قرمزی موقتی است و علت آن وجود دارچین در ماسک است. دارچین یک رقیق کننده خون است و گردش خون را افزایش داده که باعث قرمزی موقت پوست می شود.


ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس و پوست معمولی

آلوئه ورا یک ماده آرام بخش و زیبا کننده برای پوست است که سلامت پوست را حفظ کرده و قدرت بازسازی آسیب های وارد شده به پوست را دارد. نکته مهم در مورد آلوئه ورا این است که برای تمام افراد با انواع پوست ها قابل استفاده است. به علاوه آلوئه ورا به شکل های مختلف، از جمله ژل و آل آلوئه ورا، تمام گیاه در کرم های مختلف و صابون ها و قرص ها استفاده می شود. در ادامه به خواص آلوئه ورا برای پوست اشاره می کنیم .


خواص آلوئه ورا برای پوست

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها  آلوئه ورا

-  خواص ضد التهابی آلوئه ورا به درمان ضایعات پوستی، آکنه و دیگر مشکلات پوستی کمک می کند.

- یک بریدگی یا زخم خفیف یا یک سوختگی به طور موثر به وسیله آلوئه ورا درمان می شود.

- ژل آلوئه ورا از گیاه آن استخراج شده و وقتی روی پوست استفاده می شود، باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و لطافت و نرمی پوست را در پی دارد.

- آلوئه ورا روند پیر شدن پوست را آهسته می کند و جلوی بروز خطوط ریز و چین و چروک ها را می گیرد.

- آلوئه ورا و محصولات حاوی آن در تابستان و زمستان در دسترس افراد مورد نیاز قرار می گیرند. آلوئه ورا به رفع خشکی پوست و حفظ رطوبت پوست کمک می کند.


آلوئه ورا و پودر پوست پرتقال برای پوست معمولی

افرادی که دارای پوست معمولی هستند، می توانند بدون نگرانی نسبت به عوارض آلوئه ورا از آن برای پوست خود استفاده کنند. روزانه از آلوئه ورا استفاده کنید تا سلامت پوست حفظ شود.

یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا با آرد نخودچی و یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و مواد مغذی دیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود استفاده کنید ولی از آن در اطراف چشم های خود استفاده نکنید. 30 دقیقه بگذارید ماسک روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب بشویید.


ماسک آلوئه ورا و عسل برای پوست چرب

پوست چرب مستعد جوش زدن است و استفاده از این ماسک برای پوست چرب بسیار موثر است. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید تا پوستی شفاف داشته باشید.

برگ آلوئه ورا را در آب بجوشانید و سپس آن را به شکل خمیر در آورید. به خمیر به دست آمده چند قطره عسل اضافه کنید و آن روی صورت خود استفاده کنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.


ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون برای پوست خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها

پوست خشک اغلب رطوبت کافی ندارد و هر گونه تاثیری روی پوست به راحتی قابل مشاهده است. برای مقابله با خشکی پوست از این ماسک هرشب استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر به دست آورید و سپس خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود استفاده کنید. بگذارید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید تا رطوبت روی پوست بماند.


ماسک آلوئه ورا و خیار برای پوست حساس

این ماسک بسیار ملایم است و باعث هیچ تحریک و آسیبی به پوست نمی شود، اما کثیفی ها و آلودگی های پوست را برطرف می کند. متخصصین پوست استفاده از آلوئه ورا را برای پوست های حساس توصیه می کنند.

مقداری ژل آلوئه ورا و آب خیار را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس چند قطره گلاب و در صورت نیاز روغن های مفید (مانند روغن زیتون) به این مخلوط اضافه کنید. ترکیب به دست آمده به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب بشویید.


قبل از استفاده از ماسک چه کارهایی انجام دهیم؟

-  همیشه قبل از استفاده از ماسک برای صورت، پوست صورت خود را با یک پاک کننده خوب بشویید و تمیز کنید.

-  قبل از استفاده از ماسک صورت به هیچ عنوان پوست صورت خود را لایه برداری نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک و قرمزی پوست شود.

-  قبل از اینکه ماسک مورد نظر خود را استفاده کنید، حداقل یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا سرد شود. به این ترتیب علاوه بر مزیت های مربوط به ماسک خنکی آن باعث آرامش پوست می شود.


بیشتر بدانید : ماسک خیار برای پر شدن و سفت شدن پوست تا عید نوروز

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ