جوان نگه داشتن پوست گردن با چند ترفند ساده
یکی از مناطقی که گذر زمان بیشترین اثر را روی آن می گذارد پوست گردن است چون به سرعت کشسانی خود را از دست داده و چروک می خورد. ولی روش هایی ساده برای جوان تر نگه داشتن پوست گردن وجود دارد.

روشی ساده برای جوان تر به نظر رسیدن گردن

یکی از مناطقی که گذر زمان بیشترین اثر را روی آن می گذارد پوست گردن است چون به سرعت کشسانی خود را از دست داده و چروک می خورد.

در این مقاله 5 ترفند طبیعی برای جوان تر ماندن پوست گردن به شما می آموزیم.


جوان نگه داشتن پوست گردن با ترفندهای زیر

ویتامین C  برای جوان نگه داشتن پوست گردن

ویتامین C یک آنتی اکسیدان خارق العاده است که می توانیم از برخی غذاها و مرکبات یا مکمل ها آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.


اجتناب از قرار گرفتن در معرض خورشید

اغلب ما می دانیم که اشعه خورشید برای سلامت ما مضر است به خصوص برای ناحیه گردن. بنابراین باید از پوست این ناحیه با ضد آفتاب حداقل با SPF30 که حاوی تیتانیم و زینک که از پوست در مقابل اشعه ماوراءبنفش UVA و UVB محافظت می کند ، استفاده نماییم.


 ورزش برای جوان نگه داشتن پوست گردن

جوان نگه داشتن پوست گردن با چند ترفند ساده

اگر شما جزو افرادی هستید که به طور منظم ورزش می کنند پوست گردنتان را محافظت می کنید. مطالعات مختلف نشان داده است افرادی که حداقل دوبار در هفته ورزش می کنند، پوستشان حالت کشسانی بهتری دارد به علاوه ورزش با کمک به بهبود گردش خون باعث اکسیژن رسانی بهتر و در نتیجه جوان تر ماندن پوست می شود.


مصرف کلاژن برای جوان نگه داشتن پوست گردن

کلاژن مسئول استحکام و کشسانی پوست و بازسازی و تولید سلول های جدید در پوست است. توصیه می شود از مکمل های کلاژن با کیفیت بالا استفاده کنید.


برای جوان نگه داشتن پوست گردن قبل از خواب اسیدهای چرب بخورید

این اسیدهای چرب را می تواند در امگا3 و امگا6 پیدا کرد که فواید زیادی برای پوستمان دارند و باعث بازسازی سلولها با تحریک تولید کلاژن می شوند. خوراکی های حاوی اسیدهای چرب عبارتند از ساردین، سالمون، اسفناج، بذر کتان، دانه کدو تنبل، آوکادو و غیره...

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید :پوست گردن و 6 توصیه متخصص پوست که برای مراقبت از گردن باید بدانید



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ