میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟
 میکروبلیدینگ ابرو یک روش نسبتا جدید و دائمی برای شکل دادن به ابروهاست که اکثر افراد سوالاتی در مورد این روش و مراقبت های قبل و بعد آن دارند

 میکربلیدینگ ابرو

ابروها مهم ترین بخش صورت هستند. اگر از ابروهای تان راضی نیستید، روش های زیادی برای تغییر دادن آنها وجود دارد، از جمله ژل ابرو، مداد یا حتی تتو کردن. اما امروز یک گزینه خیلی طبیعی وجود دارد که نتایجی تقریبا دائمی دارد. در این مطلب روش میکروبلیدینگ ابرو microblading را معرفی می کنیم که فراتر از نقاشی یا استفاده از مداد است و درست شبیه به موهای واقعی به نظر می رسد.

میکروبلیدینگ یک روش تتوی دستی نسبتا جدید است. این روش در مقایسه با روش های قدیمی و سنتی که با استفاده از دستگاه انجام می شدند، روشی نیمه دائمی است. میکروبلیدینگ با استفاده از یک تیغه بسیار نازک انجام می شود و رنگدانه ها را به داخل پوست منتقل می کند. در امریکا فردی که میکروبلیدینگ انجام می دهد باید دارای مدرک تخصصی هنر روی بدن باشد.

بیشتر بدانید : تاتو ایمن‌تر است یا کاشت ابرو؟

بیشتر بدانید : آرایشگران مجاز به هاشورکشی ابرو هستند یا باید حتما به دکتر پوست مراجعه کنم؟

بیشتر بدانید : کاشت ابرو، اکستنشن یا تاتو؟!


میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و تفاوت آنها

میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

دستگاه میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

فرایند انجام میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن micropigmentation هم یک روش تتوی دائمی یا نیمه دائمی برای ابروست. این روش با یک دستگاه دیجیتال استفاده می شود. در روش میکروپیگمنتیشن رنگ در لایه عمیق تر پوست با نام درم کاشته می شود. انجام میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ طول می کشد.

در میکروبلیدینگ از تیغ بسیار نازکی برای کشیدن خطوطی شبیه به تار مو استفاده می شود و در میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه صدها نقطه بر روی ناحیه تحت درمان ایجاد می شوند تا زمانی که شکل و ساختار ابرو حاصل شود.

میکروپیگمنتیشن هر 2 تا 5 سال (گاهی حتی بیشتر) نیاز به ترمیم و تجدید دارد. بهبود پوست نیز بعد از اتمام میکروپیگمنتیشن به زمان و مراقبت های بیشتری احتیاج دارد (تقزیبا یک هفته). زمان مورد نیاز برای انجام فرایند میکروپیگمنتیشن حدودا 2 ساعت است. به علاوه هزینه میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است.

میکروبلیدینگ برای افرادی که قصد ترمیم ابروهای خود و پر کردن جاهای خالی در ابروهای شان را دارند یک روش مناسب است. به علاوه کسانی که می خواهند قوس ابروی خود را بیشتر کنند به نتیجه خوبی خواهند رسید.


مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ

 میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

- روز انجام فرایند میکروبلیدینگ ورزش نکنید

- آفتاب نگیرید یا با صورتی که دچار آفتاب سوختگی شده به مرکز مورد نظر برای انجام میکروبلیدینگ مراجعه نکنید.

- 24 ساعت قبل از انجام میکروبلیدینگ برخی داروها، از جمله آسپیرین، نیاسین، ویتامین Eیا ایبوپروفن مصرف نکنید.

- در روز انجام فرایند الکل و کافئین مصرف نکنید.

- 3 روز قبل از میکروبلیدینگ ابروهایتان را رنگ نکنید

- دقت داشته باشید در زمان قاعدگی حساسیت شما بیشتر خواهد بود.


مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

دستگاه میگروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

فرایند انجام میکروبلیدینگ

خیلی مهم است که بعد از انجام میکروبلیدینگ مراقبت هایی را انجام دهید. برای بهبود سریع تر و پیشگیری از بروز هر گونه مشکل موارد زیر را بعد از انجام میکروبلیدینگ به خاطر بسپارید:

- از موچین یا نخ برای بخش هایی که میکروبلیدینگ شده استفاده نکنید، اجازه بدهید هر نوع خراشیدگی یا خشکی پوست به خودی خود و به طور طبیعی برطرف شود. برداشتن موی این قسمت ها در این شرایط باعث بروز جای زخم می شود.

- از آب، کرم، پاک کننده، ماده آرایشی یا هر محصول دیگری تا 10 روز در این بخش ها استفاده نکنید.

- به مدت 3 تا 4 هفته بعد از میکروبلیدینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

  - 10 روز اول از خوابیدن بر روی صورت خود اجتناب کنید.

- 10 روز اول بعد از میکروبلیدینگ از شنا، سونای داغ و جکوزی اجتناب کنید.

- تا 7 روز بعد از میکروبلیدینگ از خوردن غذاهای پر ادویه اجتناب کنید.

- از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

- از رانندگی با وسایل نقلیه رو باز مانند قایق، دوچرخه یا موتورسیکلت تا 7 روز اجتناب کنید.

- قبل از دوش گرفتن از پمادی که پزشک برای مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ تجویز کرده، استفاده کنید تا از خیس شدن ناحیه درمان شده جلوگیری شود. در هنگام دوش گرفتن نیز سعی کنید صورت خود را از برخورد آب دور نگهدارید.

- در 7 روز اول بعد از میکروبلیدینگ ناحیه درمان شده دچار خارش شده یا پوسته پوسته می شود. به هرحال با مراقبت های انجام شده این علائم به سرعت برطرف می شوند.

- بهبود زخم میکروبلیدینگ حدود 14 تا 30 روز طول می کشد. مراجعات بعدی به مرکز انجام میکروبلیدینگ ممکن است 30 تا 60 روز طول بکشد.


بعد از میکروبلدینگ چه انتظاراتی داشته باشید؟

 میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

ابروهای میکروبلیدینگ شده مراحل مختلفی را طی می کنند تا به طور کامل بهبود پیدا کنند. رنگدانه ها در روز اول انجام درمان خیلی تیره به نظر می رسند و علت آن این است که در روزهای اول رنگدانه ها هنوز روی سطح پوست قرار دارند و به طور کامل به عمق نفوذ نکرده اند. رنگ استفاده شده به تدریج کمتر می شود.

اگر مقداری رنگدانه روی دستمال کاغذی مشاهده کردید، نترسید زیرا این ها رنگدانه های اضافه هستند یا مایع بدن هستند که به طور طبیعی از پوست خارج می شوند.

زمانی که بهبود پوست شروع شود، این قسمت دارای پوست خشک یا ذراتی شبیه به شوره خواهد بود. این مسئله شاید باعث شود فکر کنید رنگدانه ها به سرعت محو شده و از بین می روند. اما این ها در واقع رنگ سطحی و پوست خشکی هستند که از روی ابروهای شما برطرف می شوند.

تا زمان بهبود کامل ابروها قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از ضد آفتاب دارای حداقل SPF 30 استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خوشید باعث می شود رنگدانه ها سریعتر از بین بروند.


بیشتر بدانید : آیا ریزش ابرو درمان دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاتو ممکن است مشکل ساز شود؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاک کردن تاتو ممکن است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاک کردن تاتو ابرو و دیگر نقاط بدن با لیزر امکان دارد؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ