تغییرات رژیم غذایی بهتر از بوتاکس پوستتان را صاف می کنند
داشتن رژیم غذایی سالم با مواد مغذی می تواند به کاهش علایم پیری کمک کند. به عبارت دیگر برای این که پوستتان جوان به نظر برسد نیازی به مراجعه به جراح پلاستیک ندارید.

4 تغییر در رژیم غذایی که بهتر از بوتاکس پوستتان را صاف می کند

دو پروتئین اصلی، کلاژن و الاستین باعث می شوند که پوست جوان بمانند. با گذشت زمان آنتی اکسیدان های طبیعی بدن توانایی مقابله آسیب های سلولی که توسط رادیکال های آزاد ایجاد شده را از دست می دهند که باعث ایجاد تغییرات ساختاری و عملکردی در سلول های پوست می شود. صمن این که قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم باعث ایجاد مولکول های رادیکال آزاد بیشتری می شوند که به پوست شما آسیب می رساند.

در نتیجه پوست شما خشک و شکننده شده و خطوط و چین و چروک روی پوستتان عمیف تر می شوند.

به گفته دکتر پاتریشیا فاریس، متخصص پوست و استادیار بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه تولان Tulane University ، تحقیقات نشان می دهند که داشتن رژیم غذایی سالم با مواد مغذی می تواند به کاهش علایم پیری کمک کند.

به عبارت دیگر برای این که پوستتان جوان به نظر برسد نیازی به مراجعه به جراح پلاستیک ندارید. در ادامه  نتایج تحقیقاتی که نشان میدهند چگونه پوستی و جوان و شاداب داشته باشید را با شما در میان می گذاریم:


مصرف بالای ویتامین C

ویتامین C نه تنها آنتی اکسیدانی برای مقابله را رادیکال های آزاد است بلکه برای تولید کلاژن پوست هم لازم است. تحقیقات نشان داده اند که ویتامین C ای که از خوراکی ها به بدن می رسد به بازسازی سلول های پوست، کاهش چین و چرک و مبارزه با پیری پوست در اثر اشعه ماورا بنفش کمک می کند. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات که بیشترین مقدار ویتامین C را دارند پوستی سالم تر را برای شما به ارمغان می آورند.

بهترین منابع ویتامین C عبارتند از: فلفل سبز و قرمز، بروکلی، آب سبزیجات، توت فرنگی، مرکبات و کیوی.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ویتامین C در این 12 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد!!


مصرف اسید لینولئیک

در مطالعه ای که روی 4000 زن انجام شده، مشخص شد افرادی که رژیم غذاییشان غنی از اسید لینولئیک linoleic acid ( بیشترین اسید چرب تشکیل دهنده پوست ) بوده، پوستشان کمتر نازک شده و در نتیجه چین و چروک صورتشان کمتر بوده است. زنان مسن تر در این مطالعه که میزان مصرف ویتامین C و اسید لینولئیک رژیم غذاییشان کمتر بود، پوست های خشکی داشتند.

بهترین منابع غذایی اسید لینولئیک عبارتند از: روغن سویا، روغن کانولا، گردو، بادام و ادامام. برای این که بهترین نتیجه ر از مصرف این خوراکی ها ببرید سعی کنید همراه با منابع ویتامین C مصرفشان نمایید تا حداکثر بهبود را در پوستتان شاهد باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کره حیوانی برای سلامتی شما مفید است!!


خوردن کمتر خوراکی های شیرین

تغییرات رژیم غذایی بهتر از بوتاکس پوستتان را صاف می کنند

تحقیقات تایید کرده اند که رژیم غذایی که مقدار قند و کربوهیدرات های تصفیه شده در آن کمتر باشد به جوان تر ماندن پوست کمک می کند. در مقابل یک رژیم غذایی با قند بالا می تواند به فیبر های کلاژن و الاستین آسیب رسانده و باعث شود پوست انعطاف پذیری خود را از دست بدهد و منجر به افزایش چین و چروک پوست شود.

به جای قند و نوشیدنی های شیرین از میوه ها استفاد ه کنید، مثل هندوانه، طالبی، انگور و آناناس. این خوراکی ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی هسند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خرما, توت و کشمش جایگزین مناسبی برای قند در رژیم لاغری و دیابت نیستند!

کلاژن بیشتری مصرف کنید

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدنتان است و در خوراکی های حیوانی مثل مرغ و گوشت قرمز یافت می شود. زمانی که پروتئین مصرف می کنید، در بدن تبدیل به اسیدهای امینه شده و پس از جذب بدن آن ها را به مصاف مورد نیاز خود از جمله تولید هورمون های خاص، آنزیم ها، کلاژن سازی در استخوان ها، تاندون ها و پوست می کند. بنابراین داشتن رژیم غذایی با پروتئین کافی برای سلامت کلی بدن از جمله پوست مفید است.

بهترین منابع پروتئین عبارتند از مرغ، ماهی، گوشت قرمز و لوبیا.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پوستی جوان و بدون چروک با خوردن پای مرغ



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 

seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ