علت شکستن ناخن ها چیست؟
شکستن ناخن دلیل مختلفی دارد که در اینجا به بیان مهم ترین علت شکستن ناخن از دیدگاه طب سنتی اشاره می کنیم.

علت شکستن ناخن ها و تقویت ناخن ها با بادام

یکی از اصلی‌ترین علت شکستن ناخن ها، کم شدن رطوبت و چربی بدن است، افراد در مرحله اول باید آن را تقویت کنند. سمانه رمضانی گیوی، متخصص طب سنتی، درباره دلیل شکستن ناخن و راه های درمان آن گفت: رشد ناخن باعث دفع  مواد زاید از بدن می شود؛ رشد موهای زاید، عرق کردن و پوسته شدن پوست و رشد ناخن باعث می شود برخی مواد ناسالم از این طریق از بدن خارج شود، لذا باید در حفظ آن ها به خوبی کوشا باشیم تا درعین زیبایی که به ما می دهند، به سلامت بدن هم کمک کنند. افراد باید به خوبی از ناخن خود مراقبت کنند تا ساختار محکم آن حفظ شود، ناخن از کراتین و  ترکیبات گوگردی تشکیل شده است که این مواد از نوک انگشتان محافظت می کند؛ ترکیبات این مواد نه تنها باعث زیبایی دستان می شود بلکه به  انجام فعالیت بهتر نیز کمک می کند.


علت شکتن ناخن : رطوبت و چربی متعادل

بلند کردن ناخن نه تنها باعث آسیب دیدن دست می شود، بلکه در ایجاد آلودگی نیز موثر است؛ یکی از اصلی ترین علت های شکستن ناخن، کم شدن رطوبت و چربی است. استفاده مدام از آب و مواد شوینده، باعث کم شدن رطوبت و چربی در ناخن می شود که در نهایت به شکستن ناخن ها و پوسته پوسته شدن آن ها می انجامد.


علت شکستن ناخن : هورمون ها

علت شکستن ناخن ها چیست؟

یکی از علت های شکستن ناخن، عوامل جسمی است، فردی که ضعف بدنی دارد، خون خوبی ندارد و به میزان کافی مواد پروتئینی و املاح معدنی در بدنش موجود نیست، دچار شکستن ناخن می شود؛ در برخی افراد هورمون در شکستن ناخن ها تاثیر بسیاری دارد. کاشت، مانیکور، اکستنشن ناخن، پدیکور و کارهایی ماننداین اگر مداوم باشد، در از بین رفتن ترکیبات ناخن موثر است؛ کارهای زیبایی را نباید به طور افراطی انجام داد. همچنین استفاده مدام از لاک و استون باعث نازک شدن ناخن می شود.
 
بادام بهترین تقویت کننده ناخن است؛ بادام را خیس کنید، پوست آن را بکنید، بکوبید و در نهایت آن را با شیر مخلوط کنید، این ترکیب را روزی یک بار به مدت 20 دقیقه روی ناخن خود قرار دهید، همچنین روغن بادام به تنهایی در بهبود شکنندگی ناخن موثر است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 واقعیت که ناخن ها در مورد سلامت شما بیان می کنند



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com