هر روز ما با راههایی نظیر افکاری که داریم و یا فعالیتهای فیزیکی که در احساساتمان بوجود می آید مراکز چاکراهایمان را تحریک می کنیم و...
 

راههایی برای انرژی بخشیدن به چاکراها

هر روز ما با راههایی نظیر افکاری که داریم و یا فعالیتهای فیزیکی که در احساساتمان بوجود می‌آید مراکز چاکراهایمان را تحریک می‌کنیم و هر روزه بصورت ناخودآگاه و یا آگاهانه بصورتهای مختلفی به این مراکز ، انرژی می‌دهیم.در زیر به راههای معمولی که از آن طریق می‌توانیم به مراکز چاکرا انرژی بدهیم اشاره شده است:

افکار

فکر کردن شکلی از انرژی است . دانشمندان اثبات کرده اند که افکار مثبت به انرژی ما این اجازه را می‌دهد که آزادانه و بدون محدودیتی جاری شود و بر خلاف آن افکار منفی ، انرژی درون بدن را کاهش می‌دهد.هر فکری (احساسی یا ذهنی) به چاکرا متصل است. بعنوان مثال، افکار هیجانی محرک انرژی قرمز هستند، اما افکار متشنج جریان انرژی قرمز مثبت را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که تداوم انرژی متشنج انرژی چاکرای پایه را کاهش می‌دهد.

خورشید

خورشید مهمترین منبع انرژی برای ماست . از طریق نور همه انرژیهای هفتگانه از اشعه های خورشید به سمت زمین جریان می‌یابند. انسانها ، حیوانات، گیاهان ، مواد معدنی ، آب و مراکز انرژی ما(چاکرا) ، انرژی را از نور خورشید می‌گیرند.

غذا

وقتی اشعه های خورشید به زندگی همه گیاهان برکت می‌دهند ، به آنها انرژی تزریق می‌کنند.گیاهان این انرژی را جذب می‌کنند و این رنگی که گیاه و میوه به خود می‌گیرد همان انرژی ذخیره شده توسط گیاهان می‌باشد.بدون این انرژی بدن ما نمی‌تواند ارزش غذایی موجود در آن میوه و سبزیجات را جذب کند.بهترین راه برای ایجاد توازن در چاکراهای بدنتان این است که ، بصورت روزانه از غذاهایی که هر یک از این هفت رنگ را دارند تغذیه کنید.

مواد معدنی

سنگهای جواهر و معدنی نیز اشکالی از انرژی هستند. بعنوان مثال کریستالها ساختاری شفاف مانند بدن انسان دارند.کریستالها انرژی را وسعت می‌دهند. استفاده از سنگها بعنوان زیور آلات و یا قراردادن آنها و سنگهای معدنی در محیط اطراف راهی آسان برای جذب موج شفادهنده آنها بشمار می‌رود.

حمام رنگ

آب رسانای انرژی است و رنگ خود انرژی . وقتی در آب رنگی دراز بکشید ، بدن شما موج رنگ را جذب می‌کند. در زمان حمام گرفتن با تفکر بر روی اینکه از این انرژی بخصوص چه می‌خواهید دریافت کنید می‌توانید چاکرای مربوطه را متعادل سازید.به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای رنگ کردن آب حمام استفاده نکنید.

ماساژ با روغن معطر

روغنهای مخصوصی وجود دارد که از اسانس خالص گل و یا گیاه بوجود می‌آید.هر روغنی موجی وابسطه به رنگ دارد. روغنها شامل خواص دارویی گلها و گیاهان هستند.

موسیقی و رقص

موسیقی می‌تواند بر روی افراد تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشد. هر یک از نتهای موسیقی به یک رنگ و یکی از چاکراها مربوط است. هر صوت خاصی می‌تواند، واکنشهای احساسی ، ذهنی و یا جسمی‌را تحریک کند.

صداها و آهنگ آنها

ما می‌توانیم بصورت صوتی فرکانس صداها را مانند فرکانسی که بعضی از غدد درون بدن دارا می‌باشند مرتعش کنیم.آهنگهای معمولی می‌توانند به اندامهای بدن ما کمک کنند تا بطور صحیحی عملکرد خود را انجام دهند.آلودگی صوتی در محیط اطراف ما می‌تواند بر هم زننده این عملکردها باشد.بنابراین با گوش کردن به آهنگهای شادی آور سعی در شاد کردن خود وکمک به درست کار کردن غدد نمایید.

آب را در معرض نور خورشید قراردادن

در یک لیوان رنگی مقداری آب بریزید و یا در مقابل لیوانی آب یک فیلتر رنگی قرار دهید و بگذارید که نور خورشید به این آب بتابد.توجه داشته باشید که لیوان شما از سرب نباشد.

دکوراسیون

در دکوراسیون خانه ومحیط اطراف خود از رنگها استفاده کنید تا به شما انرژی مثبت دهد.اتاقها را رنگ کنید و از وسایل رنگی استفاده کنید.

پوشاک

آنچه که می‌پوشیم بر روی خلق ، ذهن و انرژی ما تاثیر می‌گذارد.نوری که از لباس ما عبور می‌کند به انرژی رنگی که ما پوشیده ایم وسعت می‌دهد. هر چه موج رنگی لباس ما بیشتر باشد انرژی انتقال یافته از آن نیز بیشتر می‌شود.

هنر و رنگ

هنر و رنگ روزنه ای برای بیان کردن و یا تحریک استفاده می‌شود.احاطه خود بوسیله رنگها برای رسیدن به آنچه که می‌خواهید در آن محیط انجام دهید، مفید است.از رنگهای آرامش بخش در اتاق خواب خود استفاده کنید و همچنین از رنگهایی که بر روی ذهن اثر می‌گذارد نیز در محیط کار استفاده کنید.
 
تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری
اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط:
انرژی چیست و چرا بر روی مراکز انرژی ما(چاکراها) تاثیر می گذارد.
تست چاکرا
 
 
 مطالب پیشنهادی:
سنگ درمانی
همیوپاتی درمان جسم وروان بیمار
رایحه درمانی (1)