کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشید" در واقع با نگرش جدیدی برای هر گروه خونی بطور جداگانه غذاهای خاص...

در کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشید" که توسط دکتر پیتر آدامو به چاپ رسیده است، در واقع با نگرش جدیدی برای هر گروه خونی بطور جداگانه غذاهای خاص آن را توصیه می نماید. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتابهای نیویورک تایمز بوده است و با بیش از پنج میلیون نسخه و به بیش از 50 زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شده است.از آنجایی که این موضوع بسیار جالب و خاص می باشد ما بر آن شدیم تا چکیده‌ای از آنچه که در کتاب و مصاحبه ایشان ملاحظه شده برای اطلاع شما دوست عزیز ارائه نماییم.

همانطور که می دانید گروه‌های خونی متفاوت و زیادی وجود دارد اما چهار گروه اصلی آنها عبارتند از: (A  و B و AB وO )

گروه A
 
اساس تغذیه این گروه باید بر پایه گیاه‌خواری و مواد غذایی کم چربی باشد.
 
گروه O
 
این گروه باید از غذاهایی که پروتین بیشتری دارند مصرف نمایند و میزان مصرف کربوهیدراتها را کاهش دهند(مانند برنج، سیب زمینی و مواد نشاسته‌ای و ...)
 
گروه AB, B
 
و اما اشخاصی که صاحب گروه خونی B, AB هستند بهتر است از همه گروههای غذایی بطور متعادل، اعم از گوشتها و پروتینها ، سبزیجات و میوه‌ها مصرف نمایند.
نکته قابل توجه که در این کتاب اشاره شده است این است که سه چهارم افراد مورد مطالعه که تحت رژیم خاص گروه خونی خود بوده‌اند بهبودی فوق العاده‌ای در سلامت و سیستم ایمنی آنها رخ داده است.
همچنین بهبود قابل ملاحظه‌ای در سیستم گوارشی و افزایش مقاومت بیشتر در برابر استرسها و نهایتا افزایش انرژی و حافظه حاصل شده است. حتی دیده شده کسانیکه خواهان کاهش وزن هستند در صورت رعایت رژیم مربوط به گروه خونی خود بسیار در کاهش وزن خود موفقتر بوده‌اند.
علوم پزشکی به خصوص علم ژنتیک همواره در حال پیشرفت است و به نظر می رسد آن روزی که هر فرد با ژنوتیپ خاص خودش تغذیه‌ای منحصر به فرد داشته باشد دور نیست.
 
تهیه شده توسط دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
میوه‌های خشك شده مغذی‌ترند یا میوه‌های تازه؟
نقش تغذيه در افزايش قد
غذاهایی که علیه چربی‌های اضافه می‌جنگند
چه غذایی باعث افزایش طول عمر ما میشود؟
جایگزینی برای قرص‌های رنگارنگ ویتامینی