او توانست با مطالعه و تحقیق گسترده در مورد مسائل روانشناسی و ارتباط و شباهت سیستم مغز با سیستم های الکترونیکی تکنیک‌هایی...
 
خوزه سیلوا، 11 آگوست 1914 در شهر لاریدو در ایالت تگزاس آمریکا دیده به جهان گشود. چهارسال بیشتر نداشت که پدرش چشم از جهان فروبست. خوزه از همان اوان جوانی با فروش روزنامه، واکس زدن کفش و خرده کاری هایی از این دست نان‌آور خانواده‌اش شد.

"خوزه هیچگاه به مدرسه نرفت مگر برای تعلیم"

خلاصی خوزه از شر فقر در یکی از روزهای بهاری و هنگامی‌آغاز شد که او در یک آرایشگاه نشسته بود تا نوبتش برسد. برای پرکردن وقت، مجله‌ای برداشت و مشغول مطالعه شد. چیزی که او برای مطالعه انتخاب کرده بود آگهی شرکت در یک دوره مکاتبه‌ای تعمیر رادیو بود.
آرایشگر تنها در صورتی آگهی را به سیلوا قرض داد که در عوض پرداخت شهریه دوره، دیپلم آنرا تحویل بگیرد. طولی نکشید که دیپلم تعمیر رادیو به دیوار آرایشگاه نصب شد. خوزه 15 ساله کار تعمیر رادیو را شروع کرد و از این راه تجارت موفقی را پایه گذاری کرد. 
 
در طی جنگ جهانی دوم به یگان بی‌سیم چی‌ها پیوست. درهمین دوران بود که توسط روان پزشکی به نام "پاول سیلوا" معاینه شد:
شب‌ها رختخوابت رو خیس می‌کنی؟ از زن ها خوشت میاد و ...

زبان خوزه بند آمده بود. سوالات عجیب و غریب پاول باعث انگیزه‌ای برای مطالعه علم روانشناسی در خوره شد. خوزه توانست با مطالعه و تحقیق گسترده در مورد مسائل روانشناسی و ارتباط و شباهت سیستم مغز با سیستم های الکترونیکی تکنیک‌هایی را کشف و پایه‌گذاری کند که موجب بهبود و تقویت حافظه در کنار درک عمیق از فعالیت‌های مغز و در نهایت افزایش ضریب هوشی فرد شود.

کتاب‌های او عبارتند از :
کنترل ذهن، مدیر روشن بین، گفتگوی درونی، تصمیم گیری و هدف گذاری موفق با استفاده ازمتد سیلوا، تناسب اندام با استفاده از متد سیلوا، ادراک فراحسی روزمره با استفاده از متد سیلوا، مشاهده و تاثیرگذاری از راه دور، دستان شفابخش و....
 
 متد سیلوا چیست؟
متد سیلوا شیوه‌ای است برای ریلاکس و آرمیده ساختن ذهن و بدن و سپس استفاده از فرکانسهای کم بسامد مغز و توانهای نهایی نیمکره راست برای ایجاد نتایج و موقعیتهای مثبت و مطلوب.
در متد سیلوا، نیمکره راست مغز کلید اصلی است چرا که نیمکره راست در تماس با شعور حاکم بر عالم(منبع خلق و پدید آورندگی) قرار دارد و بنابراین خلاق و پدیدآورنده است.
هرجا که مشکلی وجود داشته باشد، نیمکره راست راه حل خلق میکند.
هرجا عیب و نقصی وجود داشته باشد، نیمکره راست سلامتی و بی‌عیبی ایجاد مینماید.
هرجا که تضاد و ناهماهنگی وجود داشته باشد، نیمکره راست هماهنگی و توازن پدید می‌آورد.
در واقع در این متد با فرو بردن مغز شما در حالت آلفا میزان استفاده ازنیمکره راست مغز به حداکثر می‌رسد.
امواج مغزی فردی که بیدار است در حالت معمول 20 سیکل در ثانیه است، امواج بالای 14 سیکل در ثانیه امواج بتا نامیده می‌شود که برای ارتباط با دنیای فیزیکی خارج می‌باشند، وبرای ارتباط گیری با زمان و مکان ویا استفاده از حواس معمولی است.اما مغز امواج دیگری نیز دارد که سیکلهای پایینتری نسبت به امواج بتا دارد که به ترتیب آلفا، تتا ودلتا هستند که البته امواج تتا ودلتا برای ارتباط با دنیای فیزیکی نیستند و هنگامی‌از آنها استفاده می‌کنیم که آگاه به زمان ومکان نیستیم و از این امواج برای دیدن رویا و ارتباط روحی و شهود استفاده می‌شود كه با آگاهی درونی ما مرتبط است.
از حدود یك و نیم سالگی امواج آلفا نیز كم و بیش پیدا می‌شوند كه با تكامل این امواج قدرت فراگیری مغز بیشتر می‌شود و نیمكره راست مغز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. امواج آلفا در 6 و7 سالگی بیشترین امواج مغزی هستند و اگر در همین سنین به كودك بیاموزیم كه از هر دو نیمكره مغز برای فكر كردن استفاده كند این قدرت برای تمامی‌عمر نزد او باقی خواهد ماند. ولی معمولاً كودك چنین شانسی ندارد و استفاده او از نیمكره راست به تدریج كم می‌شود، به نحوی كه 90 درصد انسان ها در سنین بلوغ و پس از آن فقط از نیمكره چپ مغز برای فكر كردن استفاده می‌کنند. در حالت آرامش فركانس امواج مغز ما بیشتر شامل امواج آلفا یعنی 7 تا 14 سیكل در ثانیه است. در این حالت هردو نیمكره مغز فعالیت دارند و دارای بهره هوشی بالاتری هستیم و مشكلات را راحت تر می‌توانیم حل كنیم.
خوزه سیلوا ثابت كرده است كه با به كارگیری روش او مغز وارد مرحله آلفا می‌شود و سمت راست مغز كه غریزی و شهودی و خلاق است به كار می‌افتد.  ". خوزه سیلوا به این نتیجه رسیده است كه جهان هستی بوسیله یك نیروی متفكر و آگاه ساخته شده و به همین دلیل كسانی كه در دانش متافیزیك كار می‌كنند در می‌يابند كه روز به روز فاصله بین علم و مذهب كوتاهتر می‌شود. او معتقد است كه قدرت عیسی مسیح (ع) در استفاده از نوعی انرژی(که به منبع الهی وصل) بوده است كه با آن می‌توانسته دردها و بیماری ها را از بین ببرد.
 
آنچه که در متد سیلوا پس از کشیدن سه نفس عمیق اتفاق می‌افتد همان حالت بی ذهنی که معمولاً در مراقبه معمولی روی میدهد نیست بلکه بیشتر، حالت ذهن سرشار میباشد.
به عبارت بهتر میتوان گفت زمانی که افراد متد سیلوا را مورد استفاده قرار میدهند هر کسی ذهن خودش ر‌ا جهت برانگیختن انرژیهای خلاق خود و آلایش تحت کنترل قرار میدهد.
در واقع، زمانی که ما متد سیلوا را بکار میگیریم ذهنمان را تحت کنترل قرار میدهیم و« کنترل ذهن » اصطلاح مناسبی است برای توصیف آنچه که ما در متد سیلوا انجام میدهیم.
متد کنترل ذهن سیلوا چیزی فراتر از مراقبه معمولی است. این متد شیوه ای است برای استفاده از ذهن به منظور دسترسی به نهایت شعور و آگاهی. یکی از کتابهایی که ما به شما توصیه می‌کنیم که از این نویسنده مطالعه کنید کتاب دستان شفابخش است. این کتاب در مورد آموزش تکنیکهای مراقیه و رفتن به سطح الفا برای تلقین پذیری و  اثرات شگرف آن در زندگی است.

کمترین نتیجه آن باز شدن دید و نگاه شما به نقش مهم تسلط قوای  روحی بر جسم است.

او می‌گوید:"آنچه كه مهم است آنست كه هرگز نمیتوان از این انرژی برای مقاصد منفی استفاده نمود، زیرا چنین كاری برخلاف قوانین حاكم بر طبیعت است."
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 ww.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
اسپلیلیوتراپی یا غار درمانی!!
آیا به راحتی هیپنوتیزم می‌شوید؟
مدیتیشن
از بدن خود انرژی بگیرید!!