اگر همیشه آرایش غلیظ دارید پس نیاز به مصرف مکمل غذایی دارید
متخصصان علوم سلامت معتقدند که در پنج حالت خاص بدن نیاز به مصرف منظم مکمل های غذایی دارد و این عملی بسیار بهتر از مصرف دارو برای کنترل بیماری ها یا حالات خاص موجود در بدن می باشد.

پنج حالت خاص که نیاز به مصرف مکمل غذایی دارد

 

حالت اول: زمانی که یک مشکل در دستگاه گوارش موجود باشد

اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می تواند باعث کاهش هضم و جذب مواد مغذی در بدن شود. به همین دلیل توصیه متخصصان سلامت آن است که به جای مصرف داروهای خاص از مکمل های غذایی مخصوصی در این دوران استفاده شود. تحقیقات علمی نشان داده از آنجایی که در اختلالات  هضم و جذب مشکلات عملکرد سیستم آنزیمی نیز در بدن موجود است، بنابراین بهتر است در این دوران از مکمل های حاوی مواد پروبیوتیک به جای داروهای شیمیایی استفاده شود.

 

حالت دوم: رژیم غذایی محدود

وقتی فردی به علتی خاص مانند کم کردن وزن، یا قرار گرفتن در شرایط اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی خاص مجبور می شود، غذای محدودی استفاده نماید، باید به مصرف برخی مکمل های غذایی توجه نماید. در این موارد مصرف مکمل ویتامین C و ویتامین B5 برای ارتقای وضعیت سلامت توصیه می شود. عموما مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی می تواند مانع ضعیف شدن بدن در شرایط سخت شود. ویتامین B5 نیز  نقش موثری در تنظیم عملکرد هورمون های موجود در بدن دارد.

 

حالت سوم: پیروی از یک شیوه زندگی ماشینی و سنگین بدون توجه به استراحت و تفریح

پزشکان معتقدند که شیوع مشکلات خاصی مانند مشکلات سیستم اسکلتی، بیماری های دهان و دندان و خستگی های مزمن در افرادی که شیوه های زندگی نامناسبی دارند، بیشتر می باشد. به همین دلیل برای افرادی که در این شرایط زندگی می کنند، توصیه می شود که مکمل کلسیم، ویتامین D3 و ویتامین K2 به صورت روزانه مصرف شود تا از بروز کمبود این ریزمغذیها در بدن جلوگیری شود.

 

حالت چهارم: عدم توجه به مصرف مواد غذایی ارگانیک و طبیعی

ابن امر باعث می شود تا بدن ما نیاز به دریافت برخی مواد مغذی را به صورت مکمل غذایی داشته باشد. در این موارد مشخص شده که عموما کمبود ویتامین B6، فولات و ویتامین B12 در افرادی که غذاهای ارگانیک نمی خورند بیشتر مشاهده می شود. پس مصرف روزانه مکمل این ویتامین ها در این افراد توصیه می شود.

 

حالت پنچم:استفاده از آرایش های غلیظ و یا کرم های ضد آفتاب

این مواد می توانند تعادل برخی مواد مغذی را در بدن دچار اختلال نمایند. در این مواقع مصرف مکمل های ویتامین D، روی و منیزیم برای جبران کمبودهای بدنی به مواد مغذی توصیه می شوند.

 

در مجموع در صورتی که یکی از موارد فوق همیشه همراه زندگی شما می باشد،سعی کنید، به جای استفاده از دارو برای درمان مشکلات، اولین انتخاب خود را مصرف مکمل های غذایی ذکر شده قرار دهید.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ