پنج نکته جهت تحمل درد تزریق و ترس از آمپول
 فقط شما نیستید که از آمپول زدن می ترسید. افراد زیادی از آمپول زدن می‌ترسند، شما می توانید با استفاده از این نکات تحمل درد تزریق را برای خودتان ساده تر کنید

از آمپول زدن می ترسید؟ تحمل درد تزریق آمپول را ندارید؟

آیا آمپول زدن مضطربتان می‌کند؟ مطمئن باشید که این فقط شما نیستید که این مشکل را دارید. افراد زیادی از آمپول زدن می‌ترسند و دلیل آن هم ترس از سوزن است. دفعه بعد که پزشک معالج شما، برایتان آمپول تجویز کرد، ضمن همکاری و توجه به توصیه های پرستار مسئول تزریق خود، شما می توانید با استفاده از این پنج نکته، تحمل درد تزریق را برای خودتان آسانتر کنید.

1- وقتی در سالن انتظار هستید سعی کنید فکرتان را به چیز دیگری منحرف کنید. یک بازی، کتاب یا موزیک با خودتان داشته باشید، چیزی که بتواند حواس شما را پرت کند و یادتان برود که در اتاق انتظار برای زدن آمپول نشسته‌اید.

2- روی چیزی غیر از تزریق و آمپول، تمرکز کنید و نفس هایی عمیق و آرام بکشید. هوا را کامل به داخل شکمتان وارد کنید. تنفس عمیق می‌تواند به ریلکس ‌تر شدن شما کمک کند و تمرکز کردن روی چیزی جز آمپول، باعث می‌شود حواستان از آن موضوع پرت شود.

3- عمداً روی یک چیز در آن اتاق تمرکز کنید. یک تابلو، پوستر یا علامت، روی دیوار پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید. به جزئیات آن خوب دقت کنید: اگر روی یک تابلو تمرکز کرده‌اید، مثلاً تعداد گل‌هایی که در باغی که در تابلو نقاشی شده است را بشمارید یا هر چیز دیگری که در تابلو وجود دارد. به پیامی که در پوستر تبلیغاتی موجود در اتاق داده شده توجه کنید. درهرحال باید بتوانید روی چیز دیگری به غیر از آمپول تمرکز کنید.

4- سرفه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که سرفه کردن، موقعی که سوزن وارد بدنتان می‌شود به شما کمک می‌کند درد کمتری احساس کنید.

5- بدنتان را شل و ریلکس کنید. احساس فشار در بدن، مخصوصاً اگر قسمتی از بدنتان که سوزن قرار است وارد آن شود را سفت کرده ‌اید، باعث می‌شود بیشتر دردتان بگیرد.

 

بعضی‌ افراد بعد از آمپول زدن احساس سرگیجه و ضعف می‌کنند. اگر شما هم همین احساس را داشتید، حتما قبل از ترک مجل جایی بنشینید و چند دقیقه استراحت کنید.

خجالت نکشید و اگر از آمپول زدن می‌ترسید یا قبل از آن استرس می‌گیرید، حتماً به پزشک یا پرستار بگویید. متخصصین به این مسئله عادت دارند و می‌توانند برای ریلکس شدن کمکتان کنند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irannurse.ir