زندگی بدون رحم و بیضه هم ممکن است؟
زنانی که به سرطان، فیبروئید رحم، درد مزمن لگن و بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوند، می‌توانند رحم را از طریق هیسترکتومی به‌عنوان درمانی برای این بیماری‌ها بردارند و از بدن حذف کنند

زنانی که به سرطان، فیبروئید رحم، درد مزمن لگن و بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوند، می‌توانند رحم را از طریق هیسترکتومی به‌عنوان درمانی برای این بیماری‌ها بردارند و از بدن حذف کنند.مردان هم اگر به سرطان بیضه مبتلا شوند، می‌توانند بیضه‌هایشان را از طریق جراحی از بدن حذف کنند.

به نظر متخصصان، حذف اندام‌های تولید مثل (رحم و بیضه) مانع از ادامه حیات انسان‌ها نمی‌شود و افراد می‌توانند بدون این اندام‌ها نیز زندگی کنند.

بعضی از کسانی که به سرطان معده مبتلا می‌شوند، باید کل معده را از طریق نوعی جراحی به‌نام گاسترکتومی (معده‌برداری) از بدن حذف کنند. در این روش جراحی، روده کوچک به مری متصل می‌شود. افرادی که کل معده را با روش گاسترکتومی برمی‌دارند، باید تا چند هفته از طریق وریدی تغذیه کنند. بعد از این‌که بهبود یافتند، می‌توانند بیشتر غذا بخورند، اما باید وعده‌های غذایی کوچک‌تری انتخاب کنند. ضمنا اگر این افراد در جذب ویتامین‌ها مشکل داشته باشند، باید از مکمل‌های غذایی نیز استفاده کنند.


افرادی که به سرطان کولون یا بیماری کولون مبتلا می‌شوند، یا حتی در بعضی موارد برای جلوگیری از ابتلا به سرطان کولون، ممکن است مجبور شوند کولون (روده بزرگ) را از بدن حذف کنند. این افراد می‌توانند بدون کولون هم زندگی کنند، اما ممکن است به یک کیسه خارجی برای جمع‌آوری مدفوع نیاز پیدا کنند. با این‌حال، می‌توان یک کیسه در روده کوچک درست کرد که جای روده بزرگ را بگیرد و در این حالت دیگر نیازی به کیسه‌های بیرونی نیست.


بیشتر بدانید : بیضه مردان در مورد سلامت و شخصیت آنها چه حقایقی را بر ملا می کند؟



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com