روشن شدن رنگ پوست با نسخه طب سنتی
یک کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مصرف مداوم بیسکویت از عوامل ایجاد غلظت خون, ضعف معده و کبد است, گفت: خوردن خاکشیر با شیر باعث روشن‌شدن رنگ پوست و تقویت میل جنسی می‌شود

سید جواد علوی با اشاره به برخی نکات سلامتی از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: کنجد خواص بسیاری دارد، اما باعث بدبویی دهان می‌شود لذا بعد از خوردن خوراکی‌های حاوی کنجد، مسواک زدن ضروری است.

 

مالیدن روغن کنجد به رفع توده‌های چربی زیر پوستی کمک می‌کند، به‌گفته این کارشناس طب سنتی، مالیدن روغن کنجد روی ورم‌ها و خون‌مردگیهای قدیمی و توده‌های چربی زیرپوستی به رفع آنها کمک می‌کند و در صورت بروز علائم گرمی، می‌توان از آبلیمو برای اصلاح عوارض آن استفاده کرد.

 

وی درباره غلظت خون متذکر شد: مصرف مداوم بیسکویت از عوامل ایجاد غلظت خون, ضعف معده و کبد است.

 

خوردن خاکشیر با شیر باعث روشن‌شدن رنگ پوست و تقویت میل جنسی می شود، علوی اضافه کرد: خاکشیر را می‌توان در شیر ریخت و مصرف کرد که باعث روشن شدن رنگ پوست و تقویت میل جنسی می‌شود.

 

عسل و روغن حیوانی پادزهرهای خوبی هستند. علوی تصریح کرد: عسل و روغن حیوانی پادزهرهای خوبی هستند؛ می‌توان مخلوط عسل و روغن حیوانی را روی حرارت غیرمستقیم قرار داد تا گرم و ممزوج (مخلوط شود) شوند البته به‌شرط این‌که کیفیت عسل و روغن حیوانی خوب باشد.

 

مالیدن روغن نارگیل به مثانه و بستن با شال برای رفع بی‌اختیاری ادرار مفید است. این کارشناس طب سنتی متذکر شد: مالیدن روغن نارگیل به مثانه و بستن با شال برای کسانی که مثانه آنها حالت سستی و سردی پیدا کرده (به‌دنبال عطسه یا سرفه، کنترل ادرار نداشته باشند) بسیار مفید است.

 

بهتر است سردمزاجان از گوشت‌های قرمز استفاده کنند. علوی خاطرنشان کرد: بهتر است سردمزاجان از گوشت‌های قرمز استفاده کنند یا درصورت مصرف گوشت مرغ، نباید آن را همراه با سردیجات دیگر مثل ماست و دوغ یا چیزهای ترش مثل غوره بخورند.


بیشتر بدانید : تغییر رنگ پوست به یکی از این 7 دلیل



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com