بیماران تنفسی می توانند هوایی سفر کنند
نیاز به سفرهای هوایی ممکن است در هر حالتی برای شما پیش بیاید، حتی شما که بیماری تنفسی دارید.اما آیا سفر هوایی کسی که مشکل تنفسی دارد می تواند برای سایرین در هواپیما مشکلی ایجاد کند؟

آیا در سفرهای هوایی امکان انتقال بیماری های تنفسی وجود دارد؟

هیچ مدرک علمی خاصی مبنی بر این‌که گردش دوباره هوا در کابین هواپیما، خطر سرایت بیماری‌های مختلف را در بین مسافران افزایش می‌دهد، وجود ندارد. به‌علاوه، هواپیماها دارای فیلترهای هوای قدرتمند و موثری هستند که باکتری‌ها و ویروس‌های احتمالی را از بین می‌برند. با این‌حال، نشستن برای مدت طولانی در کنار مسافرانی که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، می‌تواند شانس مبتلا کردن مسافران سالم را افزایش بدهد.به همین دلیل، بسیاری از خطوط هوایی در سراسر جهان به بیماران توصیه می‌کنند که در شرایط ابتلا به بیماری‌های تنفسی، از سفرهای هوایی خودداری کنند.

سل، یکی از بیماری‌های درحال افزایش در سطح جهان است و بررسی‌های علمی نشان می‌دهند که خطر ابتلا به این بیماری در سفرهای هوایی نیز وجود دارد. البته انتقال سِل به مسافران فقط در سفرهای هوایی بالای ۸ ساعت به ثبت رسیده است. نکته دیگر این‌که اگر مسافران از کشورهای خطرخیز باشند، خطر ابتلا به بیماری سِل هم افزایش می‌یابد. با این‌حال، خطر انتقال سِل از طریق سفرهای هوایی واقعا نسبت به شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی دیگر کمتر است و مسافران هواپیما نباید بیش از حد به‌خاطر این موضوع نگران باشند. با این وجود به بیماران مبتلا به سل هم توصیه می‌شود که حتما پیش از پرواز، تیم درمانی پرواز را در جریان بیماری خود قرار دهند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com