از بطری های پلاستیکی نوشیدنی ها دوباره استفاده نکنید
نباید از بطری های پلاستیکی نوشیدنی ها دوباره استفاده کنید، اما خطر استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی نوشیدنی ها چیست؟

 خطر استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی نوشیدنی ها چیست؟

درست زمانی که فکر می کردیم با داشتن یک بطری آب همیشه کنارمان راحت هستیم با خبرهایی تکان دهنده روبرو شدیم که نشان می دهد H2O موجود در این بطری می تواند کاملا غیر بهداشتی باشد. بله، در حالی که اغلب ما به خاطر نگه داشتن بطری ها ی پلاستیکی بیشتر از حد معمول و احتمالا غیر ضروری، مقصر هستیم، باید به شما بگوییم که مشخص شده این بطری های پلاستیکی که چند بار از آن ها استفاده می کنید، می تواند به قدری پر از میکروب شوند که انگار دارید سنگ توالت تان را لیس می زنید.

سایت Treadmillreviews روی بطری های آب ورزشکاران که به مدت یک هفته مورد استفاده شان قرار گرفته بود، آزمایشی انجام داد و آمار ارائه شده نشان دهنده بیشترین تعداد باکتری پیدا شده روی یک بطری در حدود  900 هزار کلنی در هر سانتی متر مربع بود.بیشتر از استاندارد موجود برای سنگ های دستشویی فرنگی و بدتر از همه این که محققان دریافتند که حجم عظیمی از این میکروب ها، در حدود 60 درصدشان توانایی بیمار کردن شما را دارند.

اما خبرهای بد به همین جا ختم نمی شود. علاوه بر این واقعیت کاملا غیر بهداشتی، مجله Good Housekeeping کشف کرده است که، با مصرف مکرر از این بطری های پلاستیکی مواد شیمیایی نامطبوع زیادی از آن ها جدا می شود.

به گفته دکتر مارلین گلن ویل (Marilyn Glenville)، این مواد شیمیایی که از بطری های پلاستیکی جدا می شوند، می توانند روی همه سیستم های بدن ما تاثیر بگذارند. این مواد خطرناک می توانند روی تخمک گذاری تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به مشکلات هورمونی از قبیل PCOS، اندومتریوز و سرطان سینه را افزایش دهند.

به جای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی بهتر است فقط یک بار از آن ها استفاده کنیم و بازیافت شوند. اگر می خواهید چند بار از یک بطری استفاده کنید، بهتر است از انواع فاقد پلاستیک (BPA-free plastic bottles) استفاده نموده و از شستن آن ها با آب گرم جدا خودداری کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که مواد شیمیایی موجود در این بطری ها 55 برابر سریع تر از حالت عادی آزاد شوند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زیر بطری های آب معدنی را حتما نگاه کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بطری آب معدنی و نوشابه را در فریزر قرار ندهید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آب بطری های آب معدنی که گرم شده اند را چرا نباید بنوشید؟



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ