حقایق باورنکردنی در بدن مردان
بدن مردان شگفتی های زیادی دارد که غافلگیرتان می کند،برخی از ویژگی های بدن مردان نه تنها برای زنان که برای مردان هم تا حد زیادی ناشناخته است

این حقایق را در مورد آقایان باور کنید

ما تصمیم گرفتیم کمی پرده را از روی برخی از اسرار برداریم و 8 واقعیت را انتخاب کردیم که دید شما  را به بدن مردان عوض خواهد کرد!

 

1- پیری دیر رس

چهره ی مردان، جوانی خود را طولانی تر از یک زن حفظ می کند. در واقع پوست بدن مردان غلظت کلاژن خود را نسبت به سنش خیلی کندتر از دست می دهد، به این معنی که پوست مردان در برابر چین و چروک و افتادگی بسیار مقاوم تر از زنان است.

با این حال، به طور کلی به دلیل اینکه مردان نسبت به زنان کمتر مراقب پوست خود هستند، و بیشتر در معرض شرایط خارجی مضر قرار دارند، این برتری طبیعی خود را نسبت به زنان به صفر می رسانند.

 

2- توانایی شیر دادن

 بله درست خواندید! مردان نیز دارای غددی هستند که می توانند شیر تولید کنند. اما تولید آن نشان دهنده یک اختلال در بدن مردان است.

 این اتفاق زمانی می تواند رخ دهد که بیش از حد هورمون پرولاکتین تولید شود. که ممکن است نتیجه انواع خاصی از درمان های پزشکی مورد استفاده برای شخص باشد. مثل درمان هایی که برای تحریک قلب، مشکلات غده هیپوفیز و هیپوتالاموس استفاده می شود. همچنین مصرف مواد مخدر و یا گرسنگی شدید می تواند مسبب این اتفاق باشد.

 

3- طاسی

شاید برای تان لذت بخش باشد که بدانید تمایل ژنتیکی در کاهش موها توسط کروموزوم X از مادر منتقل می شود، اما این کاملا دلیل طاسی نیست. عوامل دیگری نیز در بدن مردان وجود دارد که کم اهمیت نیستند.

اگر پدر یک مرد طاس باشد، شانس شخص برای از دست دادن موهایش 60٪ افزایش می یابد. فعالیت هورمون های بدن مردان نیز بر فولیکول های مو تاثیر می گذارد به طوری که بدن به تدریج توانایی خود را برای تولید موهای جدید از دست می دهد. استرس و رژیم غذایی نامناسب نیز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به طاسی را افزایش می دهد.

 

4- سندرم قبل از قاعدگی زنان

این ممکن است برای برخی بسیار شگفت انگیز باشد، که 26٪ مردان نیز سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند.

در طول این دوره انسان حساس تر، تحریک پذیر و گرسنه می شود. مردان حتی می توانند درد شکم و گرفتگی در عضلات داشته باشند. بدین معنی است که آنها دقیقا علائمی مشابه یک زن را تجربه می کنند.

 

5- اصالت زنانه!

 همه انسان ها در جهان، وجود خود را به عنوان یک زن آغاز می کنند. کروموزوم های X و Y مسئول تعیین جنسیت فرد هستند. اگر دو کروموزوم X در طول دوره با هم همخوانی داشته باشند، یک دختر تولید می شود؛ اگر کروموزوم های X و Y با یکدیگر متحد شوند، یک پسر ظاهر می شود.

در طول 5-6 هفته اول، کروموزوم Y غیرفعال است و تا زمانی که فعال شود، جنین به عنوان دختر شروع به رشد می کند. می توان گفت که در ابتدا همه انسان ها مونث هستند.

 

6- پوست ضخیم

هورمون تستوسترون در بدن مردان باعث ضخیم شدن پوست آنها می شود. پوست مردان حدود 25٪ ضخیم تر از پوست زنان است. با این حال، پوست مردان درطول عمرشان ضعیف تر می شود، در حالی که ضخامت پوست زنان، تا زمان یائسگی به همان میزان باقی می ماند.

 

7- سیب آدم

 آیا تا به حال به آنچه که به نام  سیب آدم معروف است فکر کرده اید، و اینکه چرا این عضو در بدن مردان بزرگتر است؟ سیب آدم در زنان تنها یک برآمدگی کوچک در گردن است  که از غضروف تیروئید ساخته شده و تنها هدف آن محافظت از تارهای صوتی است.

این غضروف تیرویید مسئولیت تولید تن صدای بالاتر از صداهای عادی را برعهده دارد. در دوران نوجوانی یک شخص، زاویه آن در رابطه با غضروف حلقوی تغییر می کند و یک سیب آدم تشکیل می دهد و اصطلاحا منجر به "شکستن" صدای یک فرد می شود. این زاویه در مردان نسبت به زنان کوچکتر است، و این باعث می شود که برآمدگی آن بزرگتر و تن صدای مردان پایین تر باشد.

 

8- تشخیص رنگ

مردان نسبت به زنان سایه های رنگی کمتری را می توانند تشخیص دهند، و دلیل آن واقعا ساده است. تشخیص رنگ توسط سلولهای مخروطی شبکیه تعیین می شود. اطلاعات در مورد رنگها در کروموزوم X موجود است، و به این دلیل که زنان دارای دو کروموزوم X هستند، تعداد سلولهای مخروطی که به طور طبیعی دارند، دو برابر بیشتر از مردان است.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: setare.com