روش های طبیعی رفع اسپاسم عضلانی بدون استفاده از دارو
آیا تا به حال احساس گرفتگی غیر ارادی، سختی و یا تورم در عضله کرده‌اید؟ این یک نوع اسپاسم عضلانی است. این نوع گرفتگی ممکن است به دلایل مختلف در بسیاری از نقاط بدن شما رخ دهد

رفع اسپاسم عضلانی با روش های طبیعی

اسپاسم در شکم، بازوها، دستها و پاها شایع است. شما همچنین ممکن است آن را در پشت زانو، همسترینگ‌ها و عضلات چهار سر و در کنار قفسه احساس کنید. بسیاری از موارد اسپاسم عضلانی ساده ناشی از ورزش سنگین و ورزش شدید است. صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

افراد مبتلا به گردن درد و کمر درد اغلب از اسپاسم عضلانی رنج می برند. زنان باردار نیز به علت افزایش وزن ناگهانی در معرض اسپاسم عضلانی هستند. زنان در دوره قاعدگی به دلیل انقباضات رحمی، دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند. هر چند که شدت درد در افراد متفاوت است. اسپاسم عضلانی یک عارضه جانبی رایج ناشی از بیماریهای مزمنی مانند مولتیپل اسکلروز یا دیستروفی عضلانی و اختلال مک آردل است.

در عین حال که اسپاسم عضلانی می‌تواند دردناک باشد، تسکین درد با این هفت روش طبیعی تسکین دهنده عضلات در دسترس است.

 

رفع اسپاسم عضلانی با آب آلبالو

افرادی که برای شرکت در دو ماراتن ثبت نام می‌کنند، به شدت تمرین می‌کنند و اغلب باعث ایجاد فشار زیادی بر عضلات می‌شوند. آب آلبالو می‌تواند به مبارزه با التهاب و درد عضلانی که در دونده‌ها بسیار رایج است، کمک کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب آلبالو می‌تواند درد پس از دو را بکاهد. خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی در این میوه به طور طبیعی به تسکین عضلات کمک می‌کند.

 

رفع اسپاسم عضلانی با اسموتی بلوبری

یکی دیگر از راه‌های شیرین و طبیعی برای آرام کردن ماهیچه‌ها، خوردن بلوبری است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف اسموتی بلوبری قبل و پس از ورزش می تواند به بهبود عضلات کمک کند. بلوبری دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده است که استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد.

 

رفع اسپاسم عضلانی با داروی باستانی بابونه

بابونه یک گیاه دارویی باستانی است که از گذشته برای درمان انواع بیماری‌ها، از جمله اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی حاوی 36 نوع فلاونوئید است که ترکیباتی با خواص ضد التهابی هستند. شما می‌توانید اسانس بابونه را بر روی ماهیچه‌‌های تحت تاثیر بگذارید تا از اسپاسم نجات پیدا کنید. چای بابونه همچنین می‌تواند باعث تسکین عضلات شکم شود. بخصوص برای دردهای عضلانی زنان در دوران قاعدگی بسیار مناسب است.

 

رفع اسپاسم عضلانی با فلفل قرمز تند

کپساسین ماده‌ای که در فلفل کاین یافت می‌شود، آرامبخش طبیعی ماهیچه‌ای است که اغلب به افرادی که با فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود. این ماده را می‌توان به انواع غذاها اضافه کرد مانند خورش‌ها، کبابها و سوپها یا غذاهای دریایی. یا اینکه آن را از طریق کرم یا پماد کپساسین دریافت کنید. وقتی که از کرم آن استفاده می‌کنید، می‌توان آن را روی نواحی تحت تاثیر اسپاسم عضلانی بمالید. (کرم کپساسین خانگی را بعدا به شما آموزش خواهم داد)

 

کمبود ویتامین D موجب اسپاسم عضلانی می شود

اغلب کسانی که مرتبا دچار درد عضله یا اسپاسم عضلانی می‌شوند، ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند. این ویتامین به شکلهای مختلفی وجود دارد از جمله، مایعات، قرصها و کپسولها. شما همچنین می‌توانید آن را از طریق غذاهایی همچون تخم مرغ، ماهی و شیر غنی شده، دریافت کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور منظم راه دیگر کسب ویتامین D است.

 

بادام برای رفع اسپاسم عضلانی

منیزیم برای تغذیه انسان ضروری است، زیرا عملکرد عضلانی و عصبی را حفظ می‌کند. اگر چه این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد اما از جمله علائم اولیه افرادی که دچار کمبود این ماده معدنی می‌شوند، درد عضلانی است. این ماده معدنی بیشتر در مواد غذایی مانند موز، بادام، حبوبات و برنج قهوه‌ای یافت می‌شود.

 

استراحت بهترین راه برای رفع اسپاسم عضلانی

شاید بهترین و طبیعی ترین راه برای آرامش عضلات شما استراحت باشد. باید خوب بخوابید، مایعات زیادی برای جبران آب از دست رفته بنوشید و سعی کنید که از عضله آسیب دیده، زیاد کار نکشید. استفاده از پد گرم و یا یخ پک بر روی عضلات می‌تواند تسکین فوری را فراهم کند. گاهی اوقات اسپاسم عضلانی به علت تحریک بیش از اندازه عضلات است و یخ می‌تواند انتقال تکانه‌های عصبی از مغز به عضله فعال را کاهش دهد.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: redmag.ir