با دلایل بسیار ساده پف دور چشم آشنا شوید
یک متخصص پوست و مو در مورد علت پف دور چشم به ویژه پس از بیدار شدن از خواب به این نکته اشاره کرد که دلایل مختلفی در این عارضه دخیل هستند که لزوماً همه آنها نگران کننده نیست

 مهم ترین دلایل پف دور چشم

امیر هوشنگ احسانی  گفت: تغییرات هورمونی حین قاعدگی در خانم‌ها ممکن است سبب تجمع مایعات به ویژه در بافت‌های زیر پوستی شوند. در این حالت تورم اطراف چشم که از قبل وجود داشته بارزتر می‌شود.

به گفته این متخصص پوست و مو تجمع مایعات در بدن در دوران بارداری، بیماری قلبی و کلیوی هم دیده می‌شود ولی در بسیاری موارد فرد از نظر سلامت هیچ مشکلی نداشته و پف چشم ارثی است.

معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی، روزانه ۱۰ دقیقه تحرک‌های همراه با جست و خیز را در به جریان انداختن آب جمع شده در یک قسمت بدن به ویژه دور چشم‌ها بسیار موثر دانست.

احسانی عواملی مانند بالارفتن سن و خستگی روزانه و استرس زیاد را در تشدید پف دور چشم موثر دانست و افزود: پُف چشم می‌تواند در نتیجه کم‌ آبی بدن باشد که در این صورت، تنها چاره آن، نوشیدن آب و مایعات فراوان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مصرف زیاد غذاهای حاوی سدیم مانند رب گوجه فرنگی و غذاهای کنسروی را در تشدید پف دور چشم موثر برشمرد و گفت: با کاهش مصرف نمک و مصرف غذاهای تازه می‌توان این عارضه را از بین برد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چشمهایتان پف می کند؟ یک هشدار جدی است!

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamati.ir