افراد مشهوری که با بیماری ام اس زندگی بسیار موفقی دارند
در اینجا، به معرفی برخی افراد معروف که با ام‌اس زندگی کرده‌اند می‌پردازیم، این افراد از بیماری خود برای بالا بردن آگاهی درزمینه ام‌اس که تقریباً 2.3 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده، استفاده کرده‌اند

 بیماری ام‌اس این افراد را متوقف نکرده بلکه بر موفقیتشان افزوده است

ام‌اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن به سلول‌های غلاف مییلین حمله می‌کند، علت اصلی این بیماری مشخص نیست اما جنبه‌های عصبی می‌تواند این بیماری را تشدید کند؛ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما با تحقیقات پیشرفته که درزمینه درمان این بیماری در سراسر دنیا در حال انجام‌است، جای امیدواری برای درمان این بیماری در آینده وجود دارد.

 

نیل کاووتو (Nei- Cavuto)

نیل کاووتو (Nei- Cavuto)

نیل کاووتو یک روزنامه‌نگار چیره‌دست مبتلابه ام‌اس است که دست از کار نکشیده است. او هم‌اکنون معاون ارشد رئیس قسمت کسب‌وکار در فاکس نیوز است و حتی عنوان «بهترین مصاحبه‌گر در مخابره اخبار کسب‌وکار» را نیز به خود اختصاص داده است. او می‌گوید بزرگ‌ترین چالش‌های او خستگی و درک محدودیت‌های بدن او است. قابلیت کاووتو برای کار حتی پزشکانش را نیز شوکه کرده است، آن‌ها می‌گویند:« پس از سرطان و ام‌اس، اسکن‌های مغزی او نشان می‌دهد که نباید حتی توان راه رفتن یا حرف زدن را داشته باشد.»

 

کلی والکر (Clay Walker)

کلی والکر (Clay Walker)

کلی واکر زاده ۱۹ اوت ۱۹۶۹، یک موسیقی‌دان اهل ایالات‌متحده آمریکا است. او از سال ۱۹۹۳ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت است.

او در اواسط دهه 20 میلادی ستاره موسیقی کشور خود شناخته شد او به علت ابتلا به بیماری ‌ام‌اس در ابتدا نمی‌توانست یک گیتار را در دست راستش قرار دهد یا بایستد. درمان‌ها به او کمک کرد تا بتواند از دست و پای خود دوباره استفاده کند. واکر بعد از بیش از 15 سال از زمان تشخیص خود، به‌طور خستگی‌ناپذیری برای بالا بردن آگاهی در مورد مولتیپل اسکلروزیس فعالیت می‌کند.

 

تیر گار: (Teri Garr)

تیر گار: (Teri Garr)

تری آن گار (متولد 11 دسامبر 1947)، بازیگر آمریکایی، خواننده، کمدین، رقصنده و هنرمند صدای آمریکا است.

او در سال 2002 مبتلابه بیماری‌ ام‌اس شد؛ با توجه به مشکلات بهداشتی، گارد از سال 2007 تاکنون عملاً بازنشسته شده است.

او افرادی را که تازه مبتلابه ام‌اس شده‌اند را تشویق می‌کنند تا همه‌چیزهایی را در مورد بیماری یاد بگیرند. چراکه بیماری از هر فردبه‌فرد دیگر متفاوت است.

 

تامی هیل (Tamia Hill)

تامی هیل (Tamia Hill)

ام‌اس تامی هیل خواننده و ترانه‌ساز را متوقف نکرده. او پس از تشخیص ام‌اس در سن 28 سالگی چهار آلبوم را از خود به ثبت رسانید. هیل می‌گوید روزهای خوب و بدی را پشت سر گذاشته است که ثبت این آلبوم‌ها برای حفظ نگرش مثبت او مفید بوده است. هیل همراه همسرش «گرانت»، ستاره NBA نهایت تلاش خود را برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی مردم بکار می‌گیرد.

 

ویکتوریا ویلیامز (Victoria Williams)

ویکتوریا ویلیامز (Victoria Williams)

ویکتوریا ویلیامز (متولد 23 دسامبر 1958) یک خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده آمریکایی است. آهنگ‌های شناخته‌شده او عبارت‌اند از:«دیوانه مری» و «گیاه قرن» بسیاری از کارهای او در طبیعت الهام می‌گیرند. پس از تشخصی بیماری ام‌اس در سال 1993 او به کمک دوستانش آلبوم SweeRelief را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای صندوق موسیقی گران امداد شیرین تاسیس کرد. او موسیقی را «یک عامل شفا» می‌نامد.

 

آلن و دیوید اسموند (Ala- and David Osmond)

آلن و دیوید اسموند (Ala- and David Osmond)

آلن رالف اسموند (متولد 22 ژوئن 1949) عضو گروه موسیقی خانوادگی اسموند است. او اکنون از اجرا بازنشسته شده است.

هر دو پدر و پسر دارای مولتیپل اسکلروزیست هستند. آن‌ها تحت این شعار زندگی می‌کنند: «من ممکن است MS داشته باشم اما MS من را ندارد.»

 

نواح 40 شبیب (Noah '40' Shebib)

نواح 40 شبیب (Noah '40' Shebib)

شبیب موسیقی‌دان کانادایی است؛ او خود را با عنوان آهنگساز و همکار با رپ دراک و به‌ عنوان یکی از اعضای کانادایی معرفی می کند. علائم اولیه بیماری او بابی حسی در پا بود در اوایل دهه 20 بیماری ام‌اس در او تشخیص داده شد؛ او از شهرت خود برای تشویق و کمک به باقی بیماران استفاده کرد. او می‌گوید که بیماری او را متوقف نخواهد کرد: «من این بیماری را تجربه کرده‌ام. من با آن زندگی می‌کنم. من می‌خواهم با آن برنده شویم.»

 

دیوید لندر (David Lander)

دیوید لندر (David Lander)

دیوید لندر؛ زاده ۲۲ ژوئن ۱۹۴۷ یک هنرپیشه اهل ایالات‌متحده آمریکا است. او پس از 15 سال تشخیص، بیماری مولتیپل اسکلروزیس خود را پنهان کرد. اما اکنون آزادانه در مورد تجربیات خود از بیماری‌اش در سخنرانی‌های عمومی صحبت می‌کند.

 

هال کچوم (Ha- Ketchum)

دیوید لندر (David Lander)

هال مایکل کچوم (متولد 9 آوریل 1953) یک هنرمند موسیقی‌دان آمریکایی است. او از سال 1986 تاکنون 11 آلبوم استودیویی را منتشر کرده است. او می‌گوید صحبت کردن با افراد درباره ام‌اس به او کمک می‌کند تا در مورد بیماری‌اش بیشتر احساس آرامش داشته باشد. او همچنین اولویت‌های خود را در زندگی دوباره تنظیم کرده است تا بر آنچه که برای او مهم است متمرکز شود. در ماه ژوئن 1998، کچوم اولین حمله ام‌اس خود را بابی حسی سمت راست بدن تجربه کرد. او حتی توانایی انجام وظایف اساسی خود مثل راه رفتن و گیتار دست گرفتن را نداشت. کچوم همچنین نقاش است و کارهای او در سانتا فا، گالری پنا نیومکزیکو نمایش داده‌شده است، جایی که او در سال 2002 یک نمایشگاه هنری داشت. او همچنین یک نجار ماهر است.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sepidonline.ir