تشخیص ابتلا به بیماری قلبی با سرعت راه رفتن
سرعت راه رفتن شما می تواند نشان دهنده احتمال ابتلای شما به بیماری قلبی باشد.

 ارتباط سرعت راه رفتن و ابتلا به بیماری قلبی

یک سوال ساده، با چه سرعتی راه می روید؟ مطالعه جدیدی که در انگستان انجام شده نشان می دهد که، پاسخ این سوال می تواند به محققان کمک کند، متوجه شوند که، چه کسانی احتمال خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی دارند.

این مطالعه نشان داد، میانسالانی که گفته بودند با سرعت آهسته راه می روند در مقایسه با افرادی که تند راه می روند احتمال مرگ شان بر اثر بیماری های قلبی در طول مطالعه دو برابر بوده است. این یافته ها حتی بعد از این که محققین عواملی که می توانست روی نتیجه تاثیر بگذارد در نظر گرفتند باز هم پابرجا بود. عواملی از قبیل عادات ورزشی افراد، رژیم غذایی و مصرف سیگار و الکل.

محققان در شماره 21 مجله European Heart اعلام کردند، این مطالعه نشان داد که، گرفتن یک گزارش ساده از خود فرد در مورد سرعت راه رفتنش، می تواند به پزشک کمک کند تا احتمال خطر مرگ او در اثر بیماری های قلبی را تعیین کند.

برای این مطالعه، محققان اطلاعات بیش از 420 هزار میانسال انگلیسی را در طول 6 سال بررسی کردند. هیچکدام از شرکت کنندگان زمان ورود به این مطالعه بیماری قلبی نداشتند. از شرکت کنندگان سوال شده بود که معمولا با چه سرعتی راه می روند. آهسته، متوسط یا سریع. همچنین یک تست ورزشی برای تعیین میزان آمادگی جسمانی افراد هم به عمل آمد. در طول این مطالعه حدود 8600 نفر از شرکت کنندگان، فوت کردند که علت مرگ 1650 نفر از آن ها بیماری قلبی بوده است.
تشخیص ابتلا به بیماری قلبی با توجه به سرعت راه رفتن شما

افرادی که اعلام کرده بودند آهسته راه می روند احتمال مرگ شان در طول دوره 6 ساله مطالعه، حدود 1.8 تا 2.4 برابر سایر شرکت کنندگان بوده است. این خطر برای افرادی که شاخص توده بدنی ( BMI ) کمتری داشتد، بالاتر بوده است. که می تواند نشان دهنده افرادی باشد که دچار سوء تغذیه یا کاهش بافت عضلانی در این سن بوده اند (کم ماهیچگی یا sarcopenia).

همچنین این مطالعه نشان داد، افرادی که گزارش کرده بودند آهسته راه می روند سطح تناسب اندام پایینی هم در آزمایش ورزش داشتند. به عبارت دیگر، آمادگی جسمانی پایین در میان افرادی که آهسته راه می روند، می تواند خطر بالای مرگ این افراد در اثر بیماری های قلبی را توجیه کند.

به گفته تام یاتس ( Tom Yates) یکی از نویسندگان این تحقیقات از دانشگاه Leicester انگلستان، اعلام آهسته راه رفتن از سوی فرد می تواند به عنوان ملاکی برای تشخیص سطح پایین آمادگی جسمانی او در نظر گرفته شود. مداخله برای بهبود آمادگی جسمانی در این افراد می تواند برای سلامتی شان مفید باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تخمین رابطه سرعت پیاده روی افراد با احتمال خطر بهبود بیماری های قلبی و نحوه بهبود این شرایط، لازم است.

این مطالعه همچنین برای بررسی سرعت پیاده روی با خطر ابتلای افراد به سرطان هم انجام شد، ولی ارتباط مستقیمی بین این دو یافت نشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راز هایی که طرز راه رفتن شما آشکار می کند



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ