خطر گربه های خانگی برای سلامت جنسی آقایان
یک جوان ۲۳ ساله پس از آنکه گربه خانگی‌اش تصادفا به انگشت دستش پنجه انداخت و کمی آن را خراشید، با مشکلاتی چون درد در بیضه، تب، ناتوانی و اختلال جنسی مواجه شد و کارش به بیمارستان کشید

مراقب عفونت حاصل از خراش گربه باشید

به گزارش دیلی میل،‌ مردی که نامی از او برده نشده، پس از آن‌که دچار خراشیدگی و جراحت سطحی توسط پنجه حیوان خانگی خود شد، امکان برقراری رابطه جنسی را از دست داد، او دردی شدید در بیضه‌هایش احساس کرد، دچار تب و عرق شدید شبانه شد و ناچار برای اطلاع از بیماری خود و مداوای آن به بیمارستان مراجعه کرد.
پزشکان پس از معاینه و انجام آزمایش‌های متفاوت متوجه شدند که او دچار نوعی بیماری موسوم به «گربه خراشی» یا cat-scratch شده است. این بیماری ناشی از انتقال نوعی باکتری موسوم به Bartonella henselae است که در دهان و پنجه گربه‌ها پیدا می‌شود و از جمله علائم ابتلا به آن، تب، سردرد، تورم غدد لنفاوی است و در موارد ابتلای شدید حتی باعث التهاب مرگبار مغزی و عفونت‌های قلبی می‌شود.

این‌که چرا وی پس از ابتلا به چنین عفونتی توانایی رابطه جنسی را از دست داده و همچنین دچار اختلال در نعوظ شده معلوم نیست و ارتباط بیماری گربه-خراشی با نعوظ نیز بر اساس اعلام پزشکان در BMJ Case Reports، موردی جدید محسوب می‌شود. اگرچه آنها نتوانستند توضیح دهند که چطور این بیماری باعث ناتوانی نعوظ در این جوان بلژیکی شده است؛ با این حال، به مواردی اشاره کردند که قبلا سبب فلج شدن صورت برخی از افراد مبتلا شده بود.
پزشکان اضافه کردند که همان سازوکار بیولوژیک احتمالا سبب اختلال در نعوظ و درد بیضه در این مرد جوان شده است.
در این گزارش اضافه شده است که به بیمار یک دوره مصرف آنتی‌بیوتیک به مدت ۳ هفته تجویز شد تا عفونت از بین برود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir