مضرات پاکت فست فود‌ها بیشتر از فست فودها
همه ما می دانیم که فست فودها در کنار خوشمزگی، مضر هستند. اما آیا می دانستید که پاکت فست فودها از خود فست فودها مضرتر هستند؟

مضرات پاکت فست فود‌ها

همه‌ی ما می‌دانیم که غذاهای فست فود برای سلامت بدن ما مضر هستند، مانند چیپس‌های چرب، مرغ‌های سرخ شده، برگر‌های خوش نمک که ممکن است همگی بسیار خوشمزه و لذیذ باشند، اما آن‌ها تهدیدی بزرگ برای سلامتی ما به شمار می‌روند. اگر چه، بیشتر نگرانی هایی که در رستوران‌های فست فود وجود دارند مربوط به غذایی هایی است که خورده می‌شوند، اما نگرانی‌ها درباره‌ی مضرات مواد شیمیایی بسته بندی‌ها و پاکت‌های غذایی به مراتب بیشتر می‌باشند.

مطالعات جدید نشان می‌دهند که، بسیاری از بسته بندی‌های کاغذی و مقوایی که در آن سیب زمینی‌ها و یا برگر‌ها سرو می‌شوند، از یک ماده شیمیایی تشکیل شده اند که باعث جذب روغن می‌شود، این ترکیب شیمیایی ممکن است از فلوئور‌ها باشند. این گزارش‌ها بیان می‌کنند که این ترکیبات به نام PER و Polyfluoroalkyl یا (PFAS) مواد شیمیایی مصنوعی نسبتا پایداری هستند که یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، مسمومیت غذایی و ایجاد اختلال در سیستم دفاعی بدن به شمار می‌روند.

مشکل اینجاست که PFAS‌ها به سادگی وارد غذا می‌شوند، حتی بدون اینکه پاکت غذا‌ها با دهان شما ارتباطی بر قرار کنند، مواد سمی به راحتی وارد بدن شما می‌شوند. مطالعات مختلفی این موضوع را تایید کرده اند. مدت زمان نگهداری غذا در پاکت و دمای غذا هر دو، در روند اینکه چه مقدار مواد سمی وارد غذا می‌شوند تاثیر گذارند.

محققان پس از جمع آوری حدود ۴۰۰ نمونه پاکت مواد غذایی از رستوران‌های فست فود سراسر ایالت متحده، دریافتند ۴۶ درصد ازبسته بندی‌های کاغذی و ۲۰ درصد از بسته بندی‌های مقوایی حاوی فلوئور هستند. تحقیقات نشان دادند که ۵۶ درصد از پاکت‌های دسر و نان، ۳۸ درصد ازپاکت‌های ساندویچ و برگر، و ۰ درصد از لیوان‌های کاغذی دارای فلوئور می‌باشند.

این ممکن است در حالی باشد که شما فکر کنید برگر‌های چرب نیاز بیشتری به بسته بندی مقاوم در برابر چربی‌ها دارند، اما در واقع تحقیقات نشان داده اند که دسر ها و نان ها بیشترین گونه های غذایی مورد نیاز هستند. جعبه‌های پیتزا و بسته بندی‌های پاپ کورن هم از این قضیه مستثنی نیستند.

PFAS ها یکی از ترکیبات perfluorinated که از ترکیبات شیمیایی (PFC) هستند، که مدت زمان طولانی است شناخته شده اند، دارای پیامد‌های زیادی برای سلامتی هر فرد می‌باشند، از قبیل: کاهش باروری، افزایش کلسترول، تضعیف سیستم ایمنی و خطر ابتلا به سرطان. این مواد تنها در بسته بندی مواد غذایی یافت نمی‌شوند، PFC خواص ضدآب دارند بدین معنا که آن‌ها در بسیاری از اجناس خانگی و روزمره مانند سرخ کن، لباس‌های ضد آب، مواد شوینده، رنگ‌ها و براق کننده‌ها، شامپو‌ها، لوازم آرایشی و نخ دندان‌ها نیز یافت می‌شوند. این لیست طولانی بسیار نگران کننده است، قبل از اینکه خیلی دیر بشود پیشنهاد ما این است که تا جایی که ممکن است کمتر از این مواد در زندگی روزمره استفاده کنید. اجتناب از رفتن به رستوران‌های فست فود می‌تواند نقطه‌ی آغاز خوبی باشد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:faradeed.ir