23 ترفند برای داشتن شکم صاف بدون ذره ای ورزش
 گاهی برای صاف کردن شکم نیازی به ورزش کردن ندارید، چرا که عواملی مثل تغذیه یا عادات نادرست باعث نفخ و بزرگ شدن شکم می شوند. در این مقاله چند ترفند جالب و ساده بیان می کنیم که به داشتن شکم صاف بدون ورزش کمک می کنند

 چطور بدون ورزش کردن شکم خود را صاف کنیم؟

دور کمر بخشی از بالاتنه است که زنان و مردان بیشترین نگرانی را در موردش دارند. در این مقاله روش های ساده برای کاهش چربی شکم و داشتن یک شکم صاف برای همیشه را با شما در میان می گذاریم.

بیشتر بدانید : شکمی صاف بدون استفاده از گن و قرص های لاغری

1 . برای داشتن یک شکم صاف، پروبیوتیک بیشتری مصرف کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

*میکروبیوم های microbiome روده ما بیشتر از آنچه به آنها اهمیت می دهیم، سلامت ما را کنترل می کنند، به همین دلیل است که تجمع انواع باکتری های مفید در روده از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش های افزایش میکروبیوم های مفید در روده مصرف مکمل پروبیوتیک یا خوراکی های حاوی پروبیوتیک است. نه تنها این کار باعث می شود کمتر بیمار شوید، احساس شادی بیشتری داشته باشید و هضم را نیز آسان تر می کند، بلکه به از بین رفتن نفخ و صاف کردن شکمتان هم کمک می کند.

*میکروبیوم microbiome: اجتماعی از جانوران کوچک میکروسکوپی (مانند باکتری ها، قارچ ها وویروس ها) که در یک محیط خاص از جمله بدن انسان زندگی می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید پروبیوتیک ها برای بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 11 منبع پروبیوتیک خوشمزه و تاثیرشان بر روده و هضم غذا در بدن شما


2 . برای داشتن شکم صاف، نمکدان را از روی میز بردارید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

نمک اگر به اندازه مصرف شود چیز خوبی است، ماده معدنی ای که برای سلامت قلب و مغز ضروری است. ولی مصرف بیش از حد نمک باعث احتباس آب در بدنتان شده و شکمتان مثل یک بادکنک پر آب ورم خواهد کرد. کم کردن نمک یکی از قدم های اولیه برای کاهش وزن ناشی از احتباس آب اضافه در بدن است. (یکی از دلایلی که ممکن است با انجام آن هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید شاهد کاهش وزن زیادی باشید.) نمکدان را از روی میزتان بردارید تا عادت نمک زدن به همه غذاها از سرتان بیفتد. اگر واقعا بعد از چشیدن غذا حس کردید بی نمک است می توانید از جایتان بلند شده و مقداری نمک به غذا بزنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت جمع شدن آب زیر پوست و احتباس آب در بدن چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دریافت بیش از حد نمک 7 هشدار برای سلامت کلی بدن دارد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 ادویه که بهترین جایگزین برای نمک هستند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علاقه زیاد شما به نمک به یکی از این دلایل است


3 . برای داشتن شکم صاف آدامس خود را بیرون بیندازید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

بسیاری از مردم به آدامس جویدن به عنوان راهی برای سرکوب گرسنگی یا خوردن بی برنامه نگاه می کنند ولی این روش ممکن است عوارض جانبی ناخوشایند داشته باشد: نفخ شکم. هر کسی به طور طبیعی هنگام جویدن مقدار کمی هوا می بلعد ولی این مقدار در افرادی که آدامس می جوند خیلی زیاد است که منجر به گاز و نفخ می شود. به علاوه مشخص شده که برخی شیرین کننده های مصنوعی موجود در آدامس اشتهای شما برای مصرف هله هوله را افزایش می دهند. بنابراین آدامس از دو جهت باعث افزایش دور کمرتان می شود.


4 . برای داشتن شکم صاف با دهان باز غذا نخورید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

اول این که غذا خوردن با دهان باز ناخوشایند است. دوم این که جویدن غذا و همزمان نفس کشیدن از طریق دهان باعث می شود به همان اندازه غذا، هوا ببلعید که موجب باد کردن شکم می شود. یادگیری رفتار مناسب سر میز نه تنها شکمتان را صاف نگه می دارد، بلکه باعث خوشحالی بیشتر خانواده و دوستانتان هم خواهد شد.


5 .برای داشتن شکم صاف مصرف شیرینی خود را کاهش دهید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

شیرینی جات واقعا خوشمزه هستند ولی برای بدنمان خوب نیستند و این مساله شکم مان را هم شامل می شود. نه تنها به خاطر کالری اضافه و افزایش سایز دور کمرتان بلکه به این دلیل که مصرف قند بیش از حد منجر به مقاومت به انسولین شده و به بدن اعلام می کند که چربی اضافه اطراف کمر را ذخیره کند. این تاثیر طولانی مدت قند است ولی در کوتاه مدت قند با تغذیه کردن باکتری های بد روده باعث نفخ کردن شکم و افزایش گاز روده می شود. وقتی نوبت به صاف کردن شکمتان می رسد حذف شکر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.


6 . برای داشتن شکم صاف هورمون هایتان را چک کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

درست کار نکردن هورمون ها دارای انواع عوارض جانبی ناراحت کننده است و نفخ شکم یکی از آن هاست. به همین دلیل است که یکی از شکایت های اولیه زنان در دوران یائسگی به خاطر نفخ شکم است! نمی توانید زمان را به عقب برگردانید و هورمن های دهه 20 را دوباره در بدن بازسازی کنید، ولی می توانید سعی کنید مطابق نظر پزشکتان هورمون های بدنتان را در محدوده طبیعی نگه دارید. در این حین درست غذا خوردن و ورزش کردن راههایی طبیعی هستند که می توانید برای تعادل هورمونی انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 12 روش طبیعی برای رسیدن به تعادل هورمونی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین غذاها برای ایجاد تعادل در کارکرد هورمون‌ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن را با متعادل کردن هورمون های بدنتان تجربه کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : به هم خوردن تعادل هورمونی با کارهای ساده ای که انجام می دهیم !!!

7 . برای داشتن شکم صاف مشکل یبوست خود را درمان کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

تقریبا 20% از آمریکایی ها از یبوست مزمن رنج می برند و این مشکل می تواند بر کل بدن شما تاثیر بگذراد از جمله احساس نفخ ناخوشایند و ورم معده.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان یبوست با 5 دمنوش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان یبوست با 7 راه حل برای اینکه فردا صبح شکم تان راحت تر کار کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه یبوست را با آب ولرم رفع کنیم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه راه حل هایی برای رفع یبوست طی دوران بارداری وجود دارد؟


8 . برای داشتن شکم صاف مصرف کلم بروکلی را کاهش دهید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

سبزیجات خانواده کلم یکی از سالم ترین گروه سبزیجات هستند که می توانید بخورید ولی متاسفانه یکی از عوامل اصلی باد کردن شکم می باشند. به خاطر وجود رافینوس raffinose، ترکیبی که پس از تجزیه منجر به تولید گاز می شود،  بروکلی، کلم و گل کلم و سبزیجات مشابه به طور قابل توجهی دور کمرتان را افزایش می دهند. ولی مصرف آن ها را برای همیشه کنار نگذارید. فقط برای وعده ای استفاده کنید که شلوار راحتی پوشیده باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید کلم بروکلی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلم بروکلی را با این چاشنی بخورید؟!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلم بروکلی، کلم برگ یا گل کلم؟


9 .برای داشتن شکم صاف زودتر بخوابید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

امروزه آمریکایی ها کمتر از همیشه می خوابند که تاثیر منفی روی سلامت می گذارد و تاثیر آن روی دور کمر ما مشخص تر است. براساس مطالعه انجام شده توسط انجمن غدد درون ریز  Endocrine Society ، کم شدن فقط 30 دقیقه خواب هر شب می تواند منجر به افزایش وزن شود. بدتر از آن این است که این افزایش وزن مستقیم روی شکم تاثیر می گذارد. محققان دریافتند که بهترین چرخه خواب، خوابی است که بر اساس ریتم طبیعی شبانه روزی باشد، یعنی خواب و بیداری همزمان با طلوع و غروب خورشید انجام بگیرد.


10 . برای داشتن شکم صاف از مصرف غذاهای فرآوری شده صرف نظر کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

غذاهای فرآوری Processed foods  شده یکی از بزرگترین منابع نمک در رژیم غذایی هستند و بخش ترسناکش اینجاست که حتی متوجه آن نمی شوید. به دلیل فرمول اعتیاد آور این خوراکی ها، نمک در هر یک از غذاهای فرآوری شده مخفی شده از سوپ گرفته تا سس پاستا و حتی شرینی جاتی مثل کیک های جعبه ای. غذاهای فرآوری شده را با غذاهای تازه جایگزین کنید تا شکمتان از شما متشکر شود.  با این کار نه تنها از شر نفخ ایجاد شده توسط نمک خلاص می شوید بلکه کالری های پوچ و اضافه این خوراکی ها را از دست می دهید که منجر به کاهش وزنتان خواهد شد.


11 . برای داشتن شکم صاف نوشیدنی هایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

شکم صاف تری می خواهید؟ به لیوانتان نگاهی بیندازید – شیر و نوشابه دو عامل اصلی تورم شکم هستند. تقریبا 65% مردم پس از تولد توانایی کافی برای هضم لاکتوز  ندارند، یعنی یک لیوان شیر گرمی که قبل از خواب می خورید ممکن است عامل بیدار شدن شما بر اثر تنگ شدن بیش از حد شلوارتان باشد. این مشکل نشان می دهد شما احتمالا دچار عدم تحمل لاکتوز هستید. و وقتی صحبت از نوشابه می شود، باید بدانید که در هر دو نوع نوشابه، هم معمولی و هم رژیمی که بزرگ کننده شکم هم هستند، شیرین کننده و کربنات carbonation (فرایند چسباندن دی اکسید کربن به لایه ها) استفاده شده است. سعی کنید این دو را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا شکمی صاف داشته باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : محتویات نوشابه را می شناسید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همه چیز درباره نوشابه های رژیمی و غیر رژیمی


12 . برای داشتن شکم صاف آب بیشتری بنوشید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

با وجود تعداد زیاد نوشیدنی هایی که دور کمرتان را افزایش می دهند، یک نوشیدنی وجود دارد که تضمینی شکمتان را کوچک می کند: آب. نوشیدن آب ساده H2O از این جهت کارساز است که هیدراته ماندن hydrated (آبرسانی کردن) به بدنتان اعلام می کند مشکلی با آزاد کردن آب حبس شده در شکمتان که منجر به نفخ شده، ندارد. به علاوه ثابت شده که نوشیدن آب هوس خوردن شیرینی را کاهش می دهد، اشتها را کم می کند و کمک می کند زودتر احساس سیری داشته باشید.


13 . برای داشتن شکم صاف روی میز آشپزخانه یک ظرف میوه بگذارید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

میوه هایی مانند بری ها berries (انواع توت ها)، گیلاس، سیب و پرتقال سرشار از کورستین quercetin هستند، یک ماده طبیعی برای کاهش التهاب شکم. و اگر یک کاسه از این خوراکی های مفید درست جلوی چشمتان در آشپزخانه باشد، احتمال این که به عنوان میان وعده از ان ها مصرف کنید بیشتر می شود. یا این که می توانید یک اسموتی smoothy خوشمزه برای صبحانه با این میوه ها آماده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 4 اسموتی میوه ای

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 اسموتی خوش طعم و لاغر کننده


14 . برای داشتن شکم صاف به زندگیتان طعم بدهید (ادویه مصرف کنید)

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

در مطالعات انجام شده مشخص شده که رازیانه، نعنا، زنجبیل اثرات آرام بخش روی شکم دارند. این ادویه ها با افزایش آنزیم های گوارشی کمک می کنند تا خوراکی ها سریعتر در طول دستگاه گوارش حرکت کنند. و حرکت سریعتر غذاها به معنی شکمی کوچک تر است. به علاوه، نعناع گرفتگی و گاز را کاهش می دهد، زنجبیل به رفع حالت تهوع و التهاب کمک می کند، و رازیانه با خاصیت دیورتیک diuretic  (ادرار آور) خود به دفع آب حبس شده در شکم کمک می کند.


15 . برای داشتن شکم صاف وضعیت بدن را در بهترین حالت قرار دهید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

می خواهید در عرض 2 ثانیه شکمی صاف تر داشته باشید؟ راست بایستید! خموده بودن باعث می شود شکمتان روی هم بیفتد ولی صاف نگه داشتن ستون فقرات منجر به صاف شدن تمام بدن شده و باعث می شود بلند تر و شیک تر به نظر برسید. می خواهید ظاهرتان باز هم صاف تر به نظر برسد؟ از ترفند قدیمی مدل ها استفاده کنید و باسنتان را کمی به عقب انحنا بدهید - این کار پوست شکمتان را کشیده و سفت تر می کند و زمانی که از جلوی دوربین عبور می کنید شکمتان کوچک تر دیده می شود. درست است که این روش موقتی است ولی تلاش برای داشتن یک وضعیت بدنی مناسب مزیت هایی فراتر از خوب به نظر رسیدن دارد.

16 . برای داشتن شکم صاف آرامش خود را افزایش دهید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

استرس سطح کورتیزول cortisol را بالا می برد. این هورمون اغلب به نام "هورمون چربی شکم" شناخته می شود زیرا به بدن پیام می دهد که چربی اطراف کمر را ذخیره کند. با اضافه شدن عوامل استرس زا بر اثر سبک زندگی مدرن می بینید که کورتیزول به طور مداوم وارد رگ هایتان می شود. این حالت استرس فرساینده از جهات مختلف برای سلامتی خوب نیست. شکمتان فقط یکی از آن هاست بنابراین اهمیت زیادی دارد که روزانه زمانی برای کاهش استرس اختصاص دهید. یوگا، مدیتیشن، پیاده روی، وقایع نویسی، سرگرمی هایی مانند انجام هنر های دستی یا نواختن موسیقی همه روش های امتحان شده برای کاهش استرس هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مدیتیشن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یوگا چیست؟ژیمناستیک ،هیپنوتیزم یا مدیتیشن؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همه آنچه در مورد مراقبه و مدیتیشن باید بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 روش تمدد اعصاب برای کاهش استرس


17 . برای داشتن شکم صاف از لوازم الکترونیک کمتر استفاده کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

تلفن، تبلت و تلویزیون ممکن است به راه های مختلف روی اندازه دور کمرتان تاثیر بگذارند. واضح است که اگر در حال استفاده از لوازم الکترونیک باشید، می نشینید و دیگر حرکت نکرده و کالری نمی سوزانید. ولی اثرات این وسایل الکترونیک فراتر از انرژی است. نور آبی صفحه نمایش لوازم الکترونیکی می تواند ریتم شبانه روزی شما را مختل کند؛ بنابراین اعتیاد به لوازم الکترونیکی خوابمان را کاهش می دهد. هر دوی این ها می تواند منجر به افزایش چربی شکم شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خطرات امواج تلفن همراه تان را با این روش ها کاهش دهید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیر امواج تلفن همراه بر روی قلب!


18 .برای داشتن شکم صاف لباس زیر فرم دهنده بپوشید   

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

شاید استفاده از گن ایده خوب و راحتی نباشد ولی گاهی اوقات برای صاف به نظر رسیدن شکم و پوشیدن لباس مهمانی مورد علاقه تان به کمک بیشتری نیاز داشته باشید. و هیچ اشکالی در استفاده از تکنولوژی برای رسیدن به این خواسته وجود ندارد. گن های فرم دهنده در این چند سال راهی طولانی طی کرده اند و مدل هایی متنوع و راحت با پارچه هایی سبک برای زنان و مردان در دسترس است.


19 . برای داشتن شکم صاف مصرف فیبرتان را افزایش دهید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

خوراکی های فیبر دارد مثل قرص معجزه آسای صاف کننده شکم عمل می کنند. اثبات شده که میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، به خصوص آنهایی که فیبر محلول بالایی دارند نقش بسزایی در کاهش چربی قسمت میانی بدن ایفا می کنند. به علاوه این خوراکی ها معده شما را پر کرده و باعث می شوند کمتر بخورید و در طولانی مدت شکمتان را کوچک می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه فیبر بیشتری مصرف کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه هایی که می گویند فیبر مصرفی شما بیش از حد کم است, مراقب باشید!


20 . برای داشتن شکم صاف لزوم جراحی را در نظر بگیرید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

منظورمان این نیست که نیاز به جراحی زیبایی شکم(tummy tuck ) دارید. (با این که می تواند شکمتان را صاف کند.) می خواهیم بگوییم چندین مشکل سلامتی ممکن است در شکم شما وجود داشته باشد که باعث ورم شکم شده و تا آن ها را رفع نکنید هیچ کاری قادر به صاف کردن شکمتان نخواهد بود. به عنوان مثال، بسیاری از زنان بعد از زایمان دچار دیاستیزیس رکتی* (diastisis recti) یا جدا شدن عضلات شکم هستند. عضلات حدود 25 درصد از این زنان کاملا به حالت اولیه خود برنمی گردند و جداشدگیشان دائمی می شود. به همین ترتیب، فتق hernia (مادرزادی یا در اثر جراحت) هم می تواند منجر به ایجاد مشکل در شکم شود که هر دوی این ها با جراحی قابل حل هستند.

*  Diastasis Recti : تغییر شکل و ضعف شدید عضلات جلوی شکم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : انواع فتق را بشناسیم


21 . برای داشتن شکم صاف سیگار کشیدن را ترک کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

آیا واقعا به دلیل دیگری برای کنار گذاشتن این میله سرطانی نیاز دارید؟ سیگار کشیدن شما را چاق می کند. نه تنها شیگار کشیدن کمکی به لاغری شما یا سایر باورهای غلط در مورد سیگار، نمی کند بلکه افراد سیگاری تجمع چربی بیشتری اطراف بخش میانی شکمشان دارند. وقتش شده با سیگار خداحافظی کنید.



22 . برای داشتن شکم صاف سندرم روده تحریک پذیر  irritable bowel syndrome را درمان کنید

23 ترفند برای صاف کردن شکم بدون ذره ای ورزش

IBS یا سندرم روده تحریک پذیر شایع ترین اختلال گوارشی است. علایم IBS شامل حالت تهوع، اسهال، یبوست، درد معده و نفخ است. با این که علل آن شناخته شده نیست ولی تصور می شود به فاکتورهای سبک زندگی از قبیل رژیم غذایی، ورزش، هورمون ها و استرس مرتبط می شود. بیماران اغلب با ایجاد تغییرات در سبک زندگی متوجه کاهش و از بین رفتن علایم IBS می شوند.


بیشتر بدانید : شکمی صاف بدون استفاده از گن و قرص های لاغری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روده تحریک پذیر و تاثیر شگفت انگیز روان درمانی بر آن



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ