یکی از علائم ابتلا به پارکینسون در آینده، خواب ناآرام و بیقرار است!
 دانشمندان نوعی ارتباط بین ابتلا به بیماری پارکینسون در آینده و داشتن خواب ناآرام و بیقرار کشف کرده اند که در این مقاله بیشتر به این مسئله می پردازیم.

خواب ناآرام و بیقرار Restless sleep ممکن است نشان دهنده ابتلا به بیماری پارکینسون در آینده باشد

یک بررسی جدید از محققان دانشگاه دانمارک خواب ناآرام و بیقرار را با بیماری های عصبی مانند پارکینسون Parkinson و زوال عقل Dementia مرتبط دانست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پارکینسون چیست؟(علل، درمان)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا درمان کامل برای پارکینسون وجود دارد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یکی از علائم اولیه پارکینسون، مشکلات بینایی است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : باورهایی که در مورد زوال عقل شایع است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه کسانی به زوال عقل مبتلا می شوند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان زوال عقل با یادگیری زبان جدید

این تحقیق در دانشگاه  Arhaus انجام شد و نشان داد افرادی که در مرحله REM در خواب خود دچار مشکل می شوند، سطح کمتری از دوپامین dopamine در مغز خود دارند. پایین بودن سطح دوپامین در مغز علامت هشدار دهنده بیماری هایی مانند پارکینسون است. خواب ناآرام در این مرحله (REM) اختلال رفتاری REM یا(REM behavior disorder (RBD نامیده می شود. مرحله REM در خواب زمانی است که افراد سالم کاملا آرام خوابیده و رویا می بینند. افراد مبتلا به RBD یا اختلال رفتاری REM گاهی با لگد زدن و جابه جا شدن آنچه را در خواب می بینند، اجرا می کنند.

* REM: یک مرحله از خواب است که در نیمه شب اتفاق می افتد و با حرکات سریع چشم، رویا دیدن بیشتر و حرکات بدن و نبض و تنفس سریعتر همراه است. این عبارت مخفف Rapid Eye Movement است، به معنای حرکات سریع چشم ها.

جدیدترین علائم هشداردهنده بیماری پارکینسون و ارتباط آن با خواب

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی دوپامین چیست و چگونه کار می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پارکینسون چگونه توهم آفرین می شود؟

 بیماری پارکینسون باعث آسیب دیدن سلول های عصبی می شود که این مسئله نیز باعث کاهش دوپامین می شود. کاهش سطح دوپامین منجر به بروز علائم پارکینسون می شود که علائم پارکینسون شامل اختلال در عملکرد حرکتی می شود و در نهایت ممکن است منجر به بروز زوال عقل شود.

دکتر مورتن گرسل استوکولم Morten Gersel Stokholm، از دانشگاه Aarhus می گوید: "بیماران مبتلا به اختلال رفتاری REM دچار نوعی التهاب در ناحیه ای از مغز خود هستند که در آن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین یافت می شوند."

تحقیق جدید منتشر شده در مجله عصب شناسی The Lancet Neurology اولین تحقیق برای تشخیص التهاب مغزی RBD به عنوان پیش زمینه ای برای ابتلا به پارکینسون است.

استوکولم می گوید: " با این بررسی دانش جدیدی در مورد فرایندهای بیماری در مغز در مراحل اولیه پیشرفت بیماری به دست آوردیم. ایده این است که از دانش جدید برای شناسایی افراد مبتلا به اختلال خواب استفاده کنیم که در آینده به بیماری پارکینسون دچار خواهند شد. به علاوه این دانش می تواند به توسعه داروهایی کمک کند که می توانند پیشرفت بیماری را متوقف یا آهسته کنند. "

طبق گفته بنیاد پارکینسون Parkinson’s Foundation، حدود یک میلیون امریکایی به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و تقریبا هر سال 60 هزار نفر به این بیماری تشخیص داده می شوند. این بیماری معمولا سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد و علائم آن در حدود 50 سالگی بروز می کند. مردها یک و نیم برابر بیشتر از زن ها در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ