آیا درمان سرطان پوست با داروی آرتروز امکان پذیر است؟
 سرطان پوست یا ملانوما نوعی سرطان است که در مراحل اولیه قابل درمان است. محققان به تازگی دریافته اند استفاده از داروی آرتروز برای درمان ملانوما موثر است که در ادامه به این مسئله می پردازیم.

 استفاده از داروی آرتروز برای درمان سرطان پوست

بسیاری اوقات داروهای شیمی درمانی به دلیل عدم واکنش مناسب بیمار به درمان، به سلول های سرطانی نمی رسند. یافته ها نشان داد استفاده از leflunomide، داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای درمان آرتروز روماتوئید تایید شده است، همراه با داروی دیگر ملانوما* melanoma یا سرطان پوست موسوم به selumetinib به طورکامل موجب توقف رشد تومور ملانوما در موش ها شد.

* ملانوما Melanoma : یکی از تومورهای بدخیم پوستی است.

گرنت ویلر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا بریتانیا، در این باره می گوید: "از طریق درمان های تلفیقی امکان حمله به بیماری از چندین زاویه وجود دارد و بدین ترتیب احتمال مقاومت سرطان پوست را در برابر داروها دشوارتر می کند."

آیا درمان سرطان پوست با داروی آرتروز امکان پذیر است؟

وی در ادامه می افزاید: "تحقیق ما نشان می دهد از طریق تلفیق این دو دارو در کنار هم می توان تاثیرات درمان را بسیار بیشتر افزایش داد."

اگرچه ملانوما تنها ۵ درصد سرطان پوست را تشکیل می دهد، اما اکثر مرگ ها ناشی از این بیماری است. اگر سرطان پوست در مرحله اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان است، اما زمانیکه سرطان پخش شده باشد، درمان بسیار دشوار می شود.

در این تحقیق تاثیر leflunomide علیه ملانوما تحت درمان با selumetinib در محیط آزمایشگاه آزمایش شد. در موش ها، این دو دارو همراه باهم رشد تومور را در طول یک دوره ۱۲ روزه متوقف کردند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علامت های هشدار دهنده سرطان پوست

اگر می خواهید بیشتر بدانید : انواع سرطان های پوست که در حال افزایش هستند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اولین نشانه های سرطان پوست را در خود تشخیص دهید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 واقعیت در مورد «سرطان پوست» که باید بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سرطان پوست در زنان شایع تر است یا مردان؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com