درمان آلزایمر با استفاده از سرکه بلوبری!!!
آلزایمر مشکلی است که معمولا در سنین بالا بروز می کند. محققان به دنبال روش هایی برای درمان این عارضه هستند که به تازگی دریافته اند سرکه بلوبری در بهبود علائم آن موثر است. در ادامه به این مسئله می پردازیم.

استفاده از سرکه بلوبری برای درمان آلزایمر

مطالعات اخیر نشان داده اند مغز افراد مبتلا به آلزایمر که شایع ترین نوع زوال عقل یا دمانس dementia است، دارای میزان پایین تر ترکیب سیگنال دهی موسوم به استیل کولین Acetylcholine و گیرنده های آن است.

* استیل کولین Acetylcholine یا ACH : بازدارنده و تحریکی است. این پیام رسان عصبی درجایی از مغز به نام هیپوکامپ بسیار فراوان است.این ناحیه در تشکیل خاطرات تازه نقش دارد. بیماری آلزایمر که بیشتر سالمندان را گرفتار می کند و به صورت اختلال حافظه و سایر کارکردها ی شناختی ظاهر می شود ناشی از تباهی سلولهای سازنده استیل کولین است. هر چه مغز کمتر استیل کولین بسازد زوال حافظه بیشتر است.


در این مطالعات همچنین اثبات شده است که انسداد گیرنده های استیل کولین موجب اختلال در یادگیری و حافظه می شود. داروهای توقف تجزیه استیل کولین برای مقابله با زوال عقل توسعه داده شده اند، اما غالبا به مدت طولانی در بدن دوام نداشته و می توانند برای کبد سمی باشند.

به گفته محققان، ترکیبات طبیعی می توانند گزینه درمانی ایمن تری باشند و در برخی مطالعات حیوانی مشخص شده که این عصاره ها می توانند موجب بهبود شناخت شوند. به علاوه تخمیر می تواند فعالیت زیستی برخی محصولات طبیعی را تقویت کند.

 درمان آلزایمر با استفاده از سرکه بلوبری!!!

محققان دانشگاه کانکوک کره جنوبی تاثیر سرکه بلوبری را بر موش های مبتلا به زوال عقل بررسی کردند. اندازه گیری مولکول های مغز موش ها نشان داد که سرکه موجب کاهش تجزیه استیل کولین و تقویت میزان فاکتور نوروتروفیک Neurotrophic Factor مغز، پروتئین مرتبط با حفظ و ایجاد نورون های سالم، می شود.

* فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز Brain-Derived Neurotrophic Factor : پروتئینی است که سبب گسترش شبکه عصبی می شود.

محققان همچنین با انجام تست ماز* Maze بر روی این موش ها دریافتند این محصول مخمر موجب بهبود حافظه کوتاه مدت می شود.

* تست ماز Maze : ماز که تلفظ انگلیسی آن مِیز است، راه های تودرتویی است که از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می شوید. این تست ها از نظر ریاضی قابل مطالعه هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان آلزایمر با 8 راهکار جدید در سال 2016

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از آلزایمر با سه دستور

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هر فراموشی، آلزایمر نیست!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا بیماری آلزایمر قابل پیش بینی است ؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.comlhealth
منبع: mehrnews.com