التهاب مفاصل نشانه چه بیماری هایی است؟
ورم مفاصل گاهی نشان دهنده وجود یک مشکل و بیماری جدی در بدن است که باید زودتر به آن رسیدگی شود. در این مقاله به بیماری هایی که با التهاب مفاصل همراه هستند اشاره می کنیم.

 ورم مفاصل گاهی نشان دهنده بیماری های جدی!!

مهران کاظمی متخصص ارتوپدی، با اشاره به ورم مفاصل گفت: ورم مفاصل به عنوان زنگ خطری ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است که وجود خطر و نیاز به رسیدگی بیش‌تر در آن منطقه را عنوان می‌کند. این بیماری به معنی افزایش حجم، در قسمتی از بدن است و در دو سطح دو استخوان که به هم متصل می‌شوند، ایجاد می‌شود.

ورم در هر عضوی از بدن و به هر علتی ایجاد شود، به عنوان زنگ خطری ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است و به‌ بیان ساده وجود خطر و نیاز به رسیدگی بیش‌تر در آن منطقه را عنوان می‌کند.

مهم‌ترین دلایل ورم مفاصل، ضربه به مفصل، کشیدگی پوست و بافت‌های نرم اطراف مفصل، عفونت به علت سل یا تومورهای سینوویال*، آرتروز یا استئو آرتریت، روماتیسم، تب روماتیسمی و ... هستند.

 التهاب مفاصل نشانه چه بیماری هایی است؟

درمان ورم مفصل بستگی به عامل ایجاد کننده دارد و معمولاً ورزش‌های استقامتی سبک، رژیم غذایی غنی از کلسیم و فیزیوتراپی به عنوان بخشی از درمان به شمار می‌روند.

* مایع زلاله‌ای Synovial fluid یا مایع مفصلی یا سینوویال: مایعی است شفاف، به رنگ زرد کم رنگ که توسط سلول‌های غشاء زلاله‌ای (سینوویال) در مفاصل زلاله‌ای ترشح می‌گردد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه كسانی به سل مبتلا می‌شوند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عکسی دردناك از مبتلایان به سل !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیر دیابت در افزایش خطر ابتلا به سل

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درد های زانو و نحوه تشخیص آن+ تصاویر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آرتروز چیست و چگونه درمان می شود؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com