درمان میگرن با بوتاکس امکان پذیر است؟
 میگرن سردرد بسیار شدید و ناتوان کننده ای است که روش های درمانی موجود تا حدی به بهبود علائم کمک می کنند. بوتاکس یکی از این روش هاست که در این مقاله به این مسئله پرداخته می شود.

 بوتاکس روشی برای درمان میگرن

به نظر می‌رسد که بوتاکس یا سم بوتولینیوم Botulinum toxin دفعات و طول دوره حملات میگرن را کم می‌کند و از درد آن نیز می‌کاهد. در حال حاضر بوتاکس تنها برای درمان میگرن بالغین مورد تأیید قرار گرفته است. یافته‌های جدید هم بر اساس آزمایش روی ۹ کودک ۸ تا ۱۷ ساله به دست آمده‌اند.

اما این نتایج امید به پیدا شدن درمان جایگزین جدیدی برای میگرن اطفال را بالا می‌برد. در حال حاضر فقط یک دارو، توپیرامات Topiramate، جهت پیشگیری از میگرن در این گروه سنی مورد تأیید قرار گرفته است.

 درمان میگرن با بوتاکس امکان پذیر است؟

دکتر شلینی شاه، رئیس بخش طب درد در دانشگاه کالیفرنیا و مؤلف این مطالعه، گفت: "درد میگرن به شدت بر زندگی و توانایی عملکرد کودکان و نوجوانان تأثیر می‌گذارد. این افراد از مدرسه عقب می‌مانند و نمره‌هایشان بد می‌شود. اغلب آنها نمی‌توانند توان بالقوه خود را عملی کنند. روشن است که به یک درمان جایگزین برای کسانی که دردشان خوب نمی‌شود، نیاز داریم." او این یافته‌ها را در نشست جامعه متخصصین بیهوشی امریکا در بوستون ارائه کرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با 14 درمان غیر دارویی برای میگرن آشنا شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با بوتاکس هم چین و چروک ها را صاف کنید و هم این اختلال ها را درمان کنید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بوتاکس عوارضی هم دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان میگرن با 3 روش غیر دارویی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بوتاکس برای همه مؤثر است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزریق بوتاکس فاجعه آفرین است !!

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: salamaneh.com