علت مرگ عمو موسی چاقی او بود؟
طبق بررسی های گسترده ای که در پنج قاره انجام شد، چاقی  باعث کوتاه شدن زندگی می شوند.در ادامه به بررسی یافته های دانشمندان می پردازیم.

علت مرگ عمو موسی چیست؟

به تازگی موسی شریفی که اکر ما با عنوان عمو موسی می شناسیم در گذشت، اما آیا واقعا چاقی علت مرگ عمو موسی بود؟ در این باره دانشمندان تحقیقات زیادی انجام داده اند که شاید مطالعه یافته های دانشمندان به شناخت علت مرگ عمو موسی کمک کند. به علاوه تلنگری برای خیلی ها باشد.

چاقی به عنوان یکی از عوامل بروز بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان و دیابت نوع 2 است که همه این عوامل باعث کوتاه شدن طول عمر و مرگ زودرس می شوند
، اما تاثیر مستقیم چاقی با همه این بیماری ها متفاوت بوده است. چاقی به وسیله BMI – شاخص توده بدن – اندازه گیری می شود؛ BMI وزن و قد را متناسب با هم اندازه گیری می کند. بحث های زیادی در این مورد وجود دارد که BMI یک روش اندازه گیری دارای خطاست زیرا عضله ای که جایگزین چربی در افراد متناسب مانند ورزشکاران می شود را به حساب نمی آورد.

گروه بزرگی از محققان بین المللی سعی کردند با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده مربوط به حدود 4 میلیون بزرگسال از سراسر جهان به مشکلات و خطاهای مربوط به بررسی های قبلی پیروز شوند. محققان دریافتند حتی افرادی که دارای اضافه وزن هستند هم عمر کوتاه تری نسبت به افراد دارای وزن متعادل دارند.

دکتر امانوئل آنگل آنتونیو Emanuele Di Angelantonio، مدیر این تحقیق از دانشگاه کمبریج می گوید: به طور متوسط فرادی که دارای اضافه وزن هستند یک سال از عمر خود را از دست می دهند و افراد چاق نیز حدود 3 سال از عمر خود را از دست می دهند. همچنین ما دریافتیم مردهای چاق بیشتر از زنان چاق در معرض مرگ زودرس هستند. این مسئله با مشاهدات قبلی ارتباط پیدا می کند که مردان چاق دارای مقاومت به انسولین هستند، میزان چربی کبد در آنها بالاست و خطر ابتلا به دیابت در مردان چاق نسبت به زنان چاق بیشتر است.

علت مرگ عمو موسی چاقی او بود؟

محققان خطر مرگ زودرس در سنین بین 35 تا 70 سالگی را در مردان بررسی کردند. مردانی که دارای وزن متعادل بودند (دارای BMI بین 18.5 تا 25) حدود 19 درصد و زنان حدود 11 درصد در معرض خطر مرگ زودرس بودند. در مورد کسانی که نسبتا چاق بودند (دارای BMI بین 18.5 تا 25) خطر مرگ زودرس در مردان 29.5 درصد و در زنان 14.6 درصد بود.

طبق محاسباتی که انجام شده در شرایطی که چاقی به طور مستقیم باعث مرگ می شود، اگر تمام کسانی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند، دارای وزن متعادل بودند در اروپا از هر 7 مرگ زودرس و در امریکا از هر 5 مرگ زودرس یکی از آنها قابل پیشگیری بود.

به گفته محققین چاقی بعد از سیگار به عنوان مهم ترین علت مرگ زودرس در نظر گرفته می شود. سیگار کشیدن عامل یک چهارم مرگ های زودرس در کشورهای اروپایی و امریکایی است و افراد سیگاری با ترک سیگار می توانند خطر مرگ خود را به نصف برسانند. اما امروزه چاقی در حال افزایش است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین سن پیشگیری از چاقی در کودکان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 علت پنهان چاقی را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی با 7 روش ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاقی شما به دلیل این اشتباهات در پخت و پز است!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت اصلی چاقی شکم شما یکی از این دلایل ساده است!!



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ