بهترین زمان حجامت در سال
حجامت یکی از روش های پاکسازی بدن در طب سنتی است که اگر در زمان خاص خود انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. در این مقاله به بهترین زمان انجام حجامت اشاره می کنیم.

بهترین زمان حجامت در سال 96 کدام روزهاست؟

سید مهدی میرغضنفری درباره حجامت بهاری اظهار کرد: حجامت به‌ هنگام، اصولی و بهداشتی به بدن سود فراوان می‌رساند و طبق توصیه‌های طب ایرانی، یکی از روش‌های حفظ سلامتی و تدابیر بهاری، حجامت ابتدای بهار است که کمک به پاکسازی خون و بدن از مواد زائدی می‌کند که طی زمستان تجمع یافته‌اند لذا منجر به پیشگیری از برخی مشکلات شایع فصل بهار همچون آلرژی‌ها، جوش و دمل‌ها، کسالت و سنگینی می‌شود.

این سال‌ها و امسال نیز شاهد تغییرات فصلی و مخصوصاً افزایش نسبی دما یا شروع زودتر از تقویم فصل بهار در بسیاری از شهرهای ایران بزرگ هستیم.

بنابراین، توصیه می‌شود، افرادی که ممانعت خاصی برای حجامت ندارند (اطفال زیر دو سال، سنین خیلی بالا، بیماری‌های خاص و کم‌خونی‌های شدید، مزاج‌های سرد یا خشک، افراد خیلی لاغر یا خیلی چاق، ضعف شدید و کمبود فشار نمی توانند حجامت کنند) و مخصوصاً افرادی که حجامت توسط طبیب حاذق طب سنتی به ایشان توصیه شده یا افراد با مزاج گرم و تر (مخصوصاً مردان و زنان یائسه)، دارای غلظت یا چربی خون یا اسید اوریک بالا، دارای جوش و دمل‌های پوستی صورت و بالاتنه و دارای احساس سنگینی و حرارت بالای سر و بدن، برای حجامت اقدام کنند.

توصیه اکید می‌شود، صرفاً به مراکز استاندارد درمانی برای حجامت مراجعه شود تا مراحل قبل، حین و بعد از حجامت، به‌درستی اجرا شود، طبق قواعد نجومی و حالات بدن و خون در ایام مختلف ماه و سال، روزهای 15، 17، 19، 21 و 24 اسفند 96 برای حجامت مناسب‌تر و مورد توصیه هستند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tasnimnews.com