برای تسکین درد دست عزیزتان را بگیرید
برای تسکین درد توصیه می کنیم دست عزیزتان را بگیرید. یافته های دانشمندان نشان داده اند گرفتن دست عزیزان در تسکین درد موثر است.

گرفتن دست عزیزان به تسکین درد کمک می کند

بدن ما توانایی فوق العاده ای در نشان دادن واکنش‌های فیزیولوژی به احساسات دیگران دارد. در تحقیقی جدید در دانشگاه کلرادو مشخص شد، هنگام درد، گرفتن دست عزیزتان کمک می‌کند که امواج مغزی‌تان با هم یکی شود و احساس درد در شما کاهش یابد. در حقیقت رفتارهای اجتماع پسند، ریشه در وجود ما انسان‌ها دارد و گواه آن واکنش‌هایی است که بدنمان در برابر دیگران از خود نشان می‌دهد.

وقتی انسان‌ها در کارهای همگانی و دسته جمعی مانند جشن گرفتن و آواز خواندن شرکت می‌کنند، توانایی اندیشیدن به احساسات یکدیگر در آن ها افزایش می یابد و حتی گاهی اوقات ریتم ضربان قلبشان با هم یکی می‌شود.

وقتی که به این ترکیب، کمی احساسات عاطفی نیز بیفزایید، شرایط جالب‌تر هم خواهد شد. دانشمندان نشان داده‌اند که ضربان قلب زوج‌های عاشق، ریتمی برابر دارد و این گفته که قلب‌هایمان یکی شده است کاملا حقیقت دارد.


برای تسکین درد دست عزیزتان را بگیرید

به تازگی محققی از دانشگاه کلرادو مطالعه ای در این زمینه انجام داده است. نتایج  این مطالعه نشان داد، وقتی فردی، دست همسر خود را می‌گیرد، احساس دلسوزی و همدردی در او افزایش می‌یابد و حتی باعث می‌شود نرخ ضربان قلب و تنفس هر دوی آن ها به طور یکسان افزایش یابد و با هم هماهنگ شود. در حقیقت در این حالت طول موج آلفای پهنای ام یو مغز، که مربوط به توجه و تمرکز است، در هر دو فرد هماهنگ می شود. اما اگر آن ها دست یکدیگر را رها کنند، این هماهنگی امواج مغزی از کار می‌افتد. جالب این که زوجی که دست همسر بیمار خود را با احساس و دلسوزی بیشتری بگیرد، احساس درد در او را بیشتر تخفیف می‌دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تسکین درد بدون دارو!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوراکی‌هایی برای تسکین درد



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tebna.ir