بهترین سن سوراخ کردن گوش دختران چه سنی است؟
برخی خانواده بلافاصله بعد از تولد نوزاد ددختر اقدام به سوراخ کردن گوش وی می کنند، آیا این کار درست است؟ بهترین سن سوراخ کردن گوش دختران چه سنی است؟

بهترین سن سوراخ کردن گوش دختران

دکتر محمدسعید واثقی، پزشک عمومی درباره سوراخ کردن گوش گفت: سوراخ کردن لاله گوش سن خاصی ندارد و از لحظه تولد می‌توان نسبت به این موضوع اقدام کرد.

در برخی مناطق کشور بعد از تولد گوش نوزاد را سورخ می‌کنند، قسمت پشتی گوشواره‌ای که به گوش نوزاد می‌رود ممکن است باعث آزار نوزاد شود ، لذا بهتر است این کار در سن ۶ یا ۷ سالگی انجام و برای کودک از گوشواره‌های ضد حساسیت استفاده شود.

در تمام اقدامات پزشکی درصدی خطا وجود دارد، بنابراین از روش‌های سنتی برای سوراخ کردن گوش نباید استفاده شود، زیرا در این روش سوراخ کردن گوش به وسیله نخ و سوزن انجام می‌شود که گاهی منجر به پر شدن سوراخ گوش یا عفونت آن می‌شود.

تنها منطقه ممنوعه گوش برای سوراخ کردن قسمت غضروفی بالای لاله گوش آن است،‌ معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که اقدام به سوراخ کردن این منطقه می‌کنند با عفونت مواجه می‌شوند.

بهترین سن سوراخ کردن گوش دختران چه سنی است؟

بعد از سوراخ کردن گوش باید به مدت ۲ تا ۳ هفته گوشواره را با پنبه و الکل تمیز کرده و درگوش بچرخانید تا سوراخ آن بسته نشود همچنین برای ترمیم زخم آن به‌ویژه برای افراد دیابتی نیز می‌توان از پماد تتراسایکلین استفاده کرد.

البته سرعت ترمیم بدن در افراد مختلف متفاوت است و افرادی که به صورت مداوم از گوشواره استفاده نمی‌کنند ممکن است با بسته شدن سوراخ گوش مواجه شوند.

افراد برای سوراخ کردن گوش خود حتما به مراکز پزشکی مراجعه کنند و این مراکز نیز برای این کار از دستگاه‌های تمیز و استرلیزه و گوشواره‌های پلمپ شده‌ای استفاده کنند که تاریخ انقضای مصرف آن به پایان نرسیده باشد.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tebna.ir