باکتری موجود در حوله ها را بشناسید
 باکتری موجود در حوله ها به آن راحتی که فکر می کنید از بین نمی روند. در این مطلب به چند نکته مهم اشاره می شود.

 باکتری موجود در حوله ها

حوله ها بیشتر از آن چه فکرش را کنید کثیف هستند! حوله ها در خانه شما به چه اندازه تمیز هستند؟ یک میکروبیولوژیست در دانشگاه آریزونا به تازگی اعلام کرده است ۹۰ درصد حوله های حمام، آلوده به باکتری هستند. بر اساس مطالعات دیگری که این فرد انجام داده است، این باکتری در حوله دستی آشپزخانه هم وجود دارد. میزان انتشار باکتری بستگی به نحوه شست وشوی حوله دارد.  اگر بعد از دو روز صورت خود را با حوله دستی خشک کنید، باکتری‌های بیشتری نسبت به زمانی که صورت خود را در کاسه توالت فرو ببرید، دریافت می‎کنید!

حوله های خود را چه از نوع دستی چه حوله حمام بیرون از حمام قرار دهید تا خشک شود، آن ها را در فضایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد و نور خورشید بر آن ها بتابد. اگر امکان استفاده از نور خورشید را ندارید، هر دو سه روز یکبار حوله ها را در آب داغ بشویید و از شست وشو دهنده های اکسیژن رسان هم استفاده کنید. 

باکتری موجود در حوله ها را بشناسید

پیشنهاد می شود برای مصارف گوناگون حوله‎های مختلف را در نظر بگیرید. در این صورت است که میزان انتقال آلودگی ها از سرویس بهداشتی به آشپزخانه کاهش می یابد. همچنین باکتری هایی که در گوشت خام وجود دارد، به بخش دیگری از خانه راه پیدا نمی کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نگهداری از حوله و مسواک در داخل دستشویی و حمام ممنوع



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com