افرادی که محکم دست می دهند مغز سالم تری دارند !!
 محکم دست دادن نشانه سلامت مغز است. در این مطلب به بررسی دقیق تر این مسئله پرداخته می شود.

 محکم دست دادن و سلامت مغز

افرادی که محکم دست می دهند در حل مشکلات، آزمون های حافظه و استدلال آوری بهتر عمل می کنند. نتایج مطالعه محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا نشان می دهد که میزان قدرت جسمانی افراد در میان سالی می تواند پیشگویی برای سلامت مغز آن ها باشد. این مطالعه نشان داد افرادی که قدرت دست بیشتری دارند، درحل مشکلات، آزمون های حافظه واستدلال آوری بهتر عمل می کنند و واکنش سریع تری به محرک ها دارند.

پیش ازاین نیز مطالعات نشان می داد، افرادی که قدرت ضعیف تری در دستان خود دارند، روند کاهش ماده سفید در مغز آن ها بیشتر است؛ ماده سفید سلول هایی است که مانند کابل هایی مناطق مغز را به هم متصل می کند. مطالعه اخیر نشان داد، افرادی که قدرت دست قوی تری دارند، در مدت دو دقیقه مشکلات منطقی بیشتری را حل می کنند واعداد بیشتری را ازیک فهرست به یاد می آورند؛ همچنین این افراد به یک محرک بصری سریع تر واکنش نشان می دهند.

افرادی که محکم دست می دهند مغز سالم تری دارند !!

هرچند محققان دریافته اند که ارتباط واضحی میان قدرت عضلانی و سلامت مغز مشاهده می شود، اما خاطر نشان کردند، لازم است مطالعات بیشتری انجام شود تا متوجه شویم آیا کارهایی که باعث تقویت عضلات می شود مانند ورزش های استقامتی می تواند موجب تقویت سلامت مغز شود یا خیر؟ نتایج این مطالعه در مجله Schizophrenia Bulletin منتشر شده است.

محققان در این مطالعه با بررسی داده های بیش از 475 هزار نفر متوجه شدند که ورزش می تواند روش خوبی برای تقویت قدرت مغزباشد.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com