علت آب نشدن چربی های شکمتان چیست
آب کردن چربی های شکم کار سختی است و نیاز به تلاش زیاد و تغییرات عمده در سبک زندگی دارد. اگر شکمی صاف و تخت می خواهید با ما همراه شوید.

چرا چربی های شکم آب نمی شوند

از دست دادن چربی های شکم کار آسانی نیست و مسلما یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید نسبت به برخی عادات سالم زندگی متعهد باشید تا شاهد کاهش تدریجی چاقی شکمی شوید.


6 علتی که با عدم موفقیت شما در از دست دادن چربی شکم مرتبط است


خوب نخوابیدن ، علت آب نشدن چربی های شکم

کم خوابی باعث کم شدن وزن در قسمت کمر خواهد شد و به بزرگ شدن شکم هم کمک می کند. از مطالعات و تحقیقات 16 ساله برروی 70000 زن این نتیجه حاصل می شود که کسانی که در طول شب 5 ساعت یا کمتر می خوابند 30 درصد احتمال افزایش وزن برای آنها بیشتر از کسانی است که در طول شب 7 یا 8 ساعت خواب کامل را دارند. موسسه ملی بهداشت بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب را برای یک نفر در طول شب ضروری اعلام کرده است.


اندامتان گلابی شکل است

اگر شما مایل به کم کردن وزن در ناحیه شکمتان هستید و مدل اندام شما طوری است که اضافه وزن دور شکمتان بیشتر از باسن و کمر و دیگر اندامتان است، باید گفت کار کمی سخت و مربوط به استعداد های ژنتیکی است. البته این مشکل به معنای «غیر ممکن » نیست.


شما هنوز غذاهای پردازش شده مصرف می کنید

علت آب نشدن چربی های شکمتان چیست

کراکرها، نان سفید، شکر تصفیه شده، برنج سفید، ماکارونی، نوشیدنی ها و شیرین کننده ها، همگی مقصران اصلی ابتلا به چاقی شکمی هستند. فراموش نکنید که التهاب از علل اصلی ابتلا به این نوع چاقی است و مصرف کربوهیدرات ها و قندهای ساده از عوامل اصلی بروز التهاب در بدن هستند.


چربی ها را به طور کامل از رژیم تان حذف می کنید

شک نکنید که حذف کامل چربی ها از رژیم غذایی، به سوختن چربی شکم کمکی نخواهد کرد. چربیهای غیر اشباع موجود در انواع دانه ها و آجیل، روغن زیتون، روغن کنجد و ماهی، و ... خواص ضد التهابی دارند و به شما در مراقبت از وزن کمک فراوانی می کنند. به رژیم غذایی تان مواد غذایی از جمله روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه های آفتابگردان، ماهی های چرب از جمله ماهی قزل آلا را اضافه کنید تا شاهد کاهش چربی شکمی باشید.


علت آب نشدن چربی های شکم، تمرینات مناسب ورزشی انجام نمی دهید

از بین بردن چربی های شکم رابطه ای مستقیم با روند ورزش کردن و شدت آن دارد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله طب و علوم و ورزش این نتیجه حاصل شده است که افرادی که در تکمیل رژیم غذایی از تمریناتی با شدت بالا هم بهره می گیرند، سریع تر و راحت تر می توانند چربی های اضافه خود را کم کنند. در واقع کم بودن شدت تمرینات هیچ تغییر قابل توجهی در کاهش وزن به وجود نخواهد آورد. شما نیاز به ورزش با شدت بالا و روی سطوح شیب دار دارید چرا که هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر و در پی آن آب کردن چربی های اضافه است.


استرس ، علت آب نشدن چربی های شکم

استرس داشتن بیش از حد ممکن است باعث کاهش وزن های ناخواسته شود و برای جبران این مشکل، تمایل به خوردن غذای زیاد و مخصوصا غذاهای چرب و پر کالری بیشتر شود که این تنها باعث بزرگ تر شدن سلول های چربی در بدن و بالارفتن سطح کورتیزول برای جمع شدن چربی در نقاط مختلف بدن و مخصوصا در قسمت شکم می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش چربی شکم با مصرف برخی مواد غذایی خاص در شب!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن چربی شکم با 13 استراتژی موثر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن چربی شکم با 5 ادویه تند و تیز



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : iec.behdasht.gov.ir