علت غش کردن چیست؟
غش کردن گاهی علت خیلی جدی ندارد، اما گاهی بهتر است جدی گرفته شود و می تواند نشانه یک مشکل مهم باشد. در این مطلب به علت غش کردن اشاره می کنیم.

علت غش کردن

دکترحسین دلاور کسمایی فوق‌تخصص آنکولوژی کودکان، به طور کلی غش کردن شامل چهار دسته است: 

  • تشنج
  • سکته مغزی
  • سنکوپ
  • علل روانی که در این زمینه فرد وانمود به غش کردن می‌کند

اغلب تشنج‌ها با افت فشارهمراه است. اگرتشنج به صورت حاد، ناگهانی و بدون علامت باشد، می‌تواند ناشی ازسکته ساقه مغزباشد که دربرخی از موارد فرد سریع هوشیار می شود . در سکته دایمی فرد هوشیار نمی‌شود. افت فشار و ازدست دادن هوشیاری می‌تواند قلبی یا عروقی باشد بنابراین اگر منشا قلبی داشته باشد به ویژه در افرادی با سن بالا و به صورت تکرار شونده خطرناک است. در هنگام غش کردن فرد ایستاده ناگهان به زمین می‌افتد، رنگ پریده و به شدت دچار تعریق می شود؛ در این زمینه ضرورت دارد اطرافیان فرد را روی زمین بخوابانند و پاهای او را بالا ببرند.

علت غش کردن چیست؟

غش کردن به علت افت فشار و سنکوپ می‌تواند علت عروقی داشته باشد که خطرناک نیست اما اگر مداوم تکرار شود باید جدی گرفته شود. روبه رو شدن با حوادث ناگوار و ژنتیک نیز می‌تواند از علل  از دست دادن هوشیاری ناگهانی در برخی از افراد باشد.

علل روانی نیز سبب بروز این عامل می‌شود که در ابتدا مراجعه به پزشک مغز و اعصاب و بررسی ریشه‌های آن لازم است و پس از آن پزشک بیمار را به پزشک مرتبط همچون متخصص قلب ارجاع می‌دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلایل سرگیجه و غش کردن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلایل از حال رفتن که نمی دانستید, مراقب باشید



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com