هنگام پیاده روی آدامس جویدن را به این دلیل مهم فراموش نکنید
در هنگام پیاده روی آدامس جویدن تاثیرات جالبی بر سلامت جسم دارد، محققان ژاپنی تحقیقاتی در این زمینه انجام داده اند که در ادامه به آن می پردازیم.

پیاده روی خود را با آدامس جویدن موثرتر کنید

جویدن آدامس هنگام راه رفتن برای سلامت فوایدی به همراه دارد. در تحقیقات بسیاری، تاثیر جویدن آدامس هنگام استراحت روی سلامت بررسی شده است. اما گروهی ازمحققان ژاپنی به طور ویژه تاثیر آدامس جویدن را هنگام ورزش کردن بررسی کردند.

یافته‌های به دست آمده نشان داد، جویدن آدامس هنگام پیاده روی عملکرد جسمی و روان شناختی را به ویژه در مردان مسن و میان سال بهبود می‌دهد.

در این بررسی 46 زن و مرد 21 تا 69 ساله به صورت اتفاقی در دو گروه جداگانه جای گرفتند. ازافراد گروه نخست خواسته شد برای مدت 15 دقیقه با سرعت طبیعی پیاده روی کنند و همزمان آدامس بجوند. همچنین افراد گروه دوم بدون جویدن آدامس در همین مدت زمان پیاده روی کردند.

محققان، ضربان قلب شرکت کنندگان را در زمان استراحت و پیاده روی اندازه گیری کردند. همچنین مجموع انرژی مصرفی هنگام پیاده روی محاسبه شد.

هنگام پیاده روی آدامس جویدن را به این دلیل مهم فراموش نکنید

آنان دریافتند میانگین ضربان قلب هنگام پیاده روی در افراد گروه نخست بالاتر بوده است. همچنین در مردان مسن و میان سال گروه نخست  تاثیرات مثبت بیشتر از شرکت کنندگان گروه دوم بوده است.

به گزارش مدیکال دیلی، محققان با بیان این که لازم است برای تعیین مکانیزم این تاثیرگذاری تحقیقات بیشتری انجام شود، اظهار کردند، جویدن آدامس به انطباق ریتم قلب وریتم لوکوموتور (دستگاه ماهیچه‌ای‌اسکلتی) کمک می‌کند. فرایندی که درمیان افراد مسن نسبت به جوان‌ترها بیشتردیده می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 15 دقیقه پیاده روی بعد از شام این تاثیرات را در زندگی من گذاشت!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید پیاده روی منظم روزانه برای سلامت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com