برتری فرش دستباف به دیگر کفپوش ها
برای سلامت بیشتر فرش ماشینی را جایگزین کفپوش و سرامیک کنید، از نظر طب سنتی کفپوش ها و سرامیک و فرش ماشینی برای سلامت زیاد خوب نیستند که در ادامه به آن می پردازیم.

برای سلامت بیشتر فرش ماشینی را جایگزین کفپوش و سرامیک کنید

در گذشته‌های نه چندان دور، ارزش یک خانه به فرش‌های دستباف پشمی و ابریشمی و رنگ‌ها و طرح‌های خاص آن بود. به مرور زمان و با تغییر نسل‌ها، فرش‌های ماشینی با الیاف و مواد شیمیایی جایگزین فرش‌های دستباف شدند و بعد از آن طولی نکشید که کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها جایگزین فرش‌ها شده و ماندگار شدند.

طب سنتی با فرش‌های ماشینی و کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها رابطه خوبی ندارد. از دیدگاه طب سنتی طبیعت سرامیک و سنگ سرد است البته سردی پارکت‌های چوبی از سرامیک کمتراست. فرش دستباف طبیعت گرم دارد و راه رفتن، چهار دست و پا رفتن و غلتیدن روی آن به ویژه برای سالمندان و کودکان ضرری ندارد.

خانواده‌ها می‌توانند قسمت‌هایی را که بیشتر در معرض رفت و آمد، نشستن و خوابیدن است با قالیچه‌های دستباف کوچک مفروش کنند. راه رفتن و نشستن روی این کفپوش‌ها برای مفاصل و استخوان‌ها و رشد اندام‌ها بسیار مضر است. ورود سرما از کف پا بیش از کف دست می‌تواند آثار نامطلوبی روی اعضای بدن بگذارد، برای همین متخصصان بر این باورند که گرمی تولید حرارت و انرژی می‌کند و بهتر است حرارت نسبی فرد حفظ شود، بنابراین هیچ‌گاه سرامیک و سنگ را جایگزین فرش نکنید. در هوای سرد هنگام راه رفتن روی این نوع کفپوش‌ها، جوراب نخی، پنبه‌ای و پشمی به پا کنید یا دمپایی بپوشید.


آیا فرش ماشینی بهتر از سرامیک است؟

برتری فرش دستباف به دیگر کفپوش ها

فرش‌های ماشینی برخلاف دستباف از الیاف و رنگ‌های مصنوعی تهیه شده‌است که می‌تواند سبب حساسیت‌های پوستی، بثورات جلدی، سرفه، خارش و سوزش چشم در درازمدت شود. بزرگ‌ترین صدمه ناشی از راه رفتن روی فرش‌های ماشینی و موکت‌های با الیاف مصنوعی، تولید الکتریسیته ساکن در بدن هنگام راه رفتن است. زمانی که تجمع بارهای یونی در بدن زیاد شود، در سر انگشتان تخلیه را به صورت جرقه احساس خواهیم کرد که می‌تواند موجب بی قراری، سردرد، تنگی نفس و... شود.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir