درمان آرتریت روماتوئید با جوش شیرین
درمان آرتریت روماتوئید مسئله مهمی است که تحقیقات جدید نشان داده اند جوش شیرین دارای خاصیت درمان کنندگی برای آرتریت روماتوئید می باشد.

 جوش شیرین و خاصیت درمان کنندگی آن برای آرتریت روماتوئید

جوش شیرین اغلب برای موارد مختلف استفاده می شود، از جمله تمیز کردن خانه، مراقبت از دندان ها و موارد دیگر. در حال حاضر به لیست موارد استفاده جوش شیرین یک مورد دیگر هم اضافه شده و آن درمان آرتریت روماتوئید  rheumatoid arthritis یا RA است.

متعادل نگه داشتن pH بدن برای حفظ سلامت اهمیت زیادی دارد. محیطی که بیش از حد قلیایی یا بیش از حد اسیدی است، منجر به بروز مشکلات و بیماری ها و علائم جسمی می شود.

متخصصین می گویند جوش شیرین می تواند محیط بیش از حد اسیدی را در بدن قلیایی کند. پزشکان و متخصصین طب سنتی و متخصصین تغذیه معتقدند که یک محیط قلیایی در بدن بهتر از یک محیط اسیدی است – و گرچه این مسئله درست است، اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که زیادی اسیدی شدن و زیادی قلیایی شدن محیط بدن منجر به روز مشکلات می شود.

مجله Immunology به تازگی پژوهشی را به چاپ رسانده که بیان می کند نوشیدن آب با جوش شیرین می تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری ها از قبیل آرتریت روماتوئید و لوپوس را کاهش دهد.

دکتر پل اکانر Paul O’Connor، استاد دانشگاه و مدیر برنامه فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی دانشگاه Augusta در گرجستان، جوش شیرین را به دو گروه شرکت کننده در یک آزمایش معرفی کرد. این شرکت کننده ها عبارتند از افراد سالم و موش صحرایی.

دو هفته بعد از مصرف محلول جوش شیرین و آب، دانشمندان دریافتند که سلول های ایمنی این شرکت کننده کار خود را عوض کرده اند. سلول های ایمنی ماکروفاژ macrophage نامیده می شوند. محققان دریافتند که ماکروفاژها بر روی کاهش التهاب به جای بهبود آن تمرکز می کنند.

جوش شیرین به عنوان یک راه طبیعی برای تحریک یا فعال کردن ماکروفاژها برای پاسخ های ضد التهاب عمل می کند. بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید می توانند از این ویژگی های ضد التهاب بهره ببرند.


عملکرد جوش شیرین چگونه است؟

درمان آرتریت روماتوئید با جوش شیرین

جوش شیرین – که نام دیگر آن بی کربنات سدیم است –پاسخ خود ایمنی بدن را آرام می کند. در عوض پاسخ ضد التهابی را تقویت می کند.

بنابراین سلول های طحال و معده می توانند به سیستم ایمنی معیوب پیغام دهند که احتمالا نیازی به فعال شدن نیست و فقط حمله کنند. به نظر می رسد جوش شیرین به ماکروفاژها و سلول های مزوتلیال mesothelial پیغام می دهد که بدن مورد حمله واقعی قرار نگرفته است.

محققان بیان می کنند نوعی تغییر از عملکردهای خودایمنی و التهابی به عملکردهای ضد التهابی در معده، طحال، کلیه ها و خون اتفاق می افتد.


راه حل ارزان

این راه حل یک روش ارزان، بی خطر و موثر برای درمان شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های خود ایمنی است – اما قبل از انتخاب چنین رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به افزایش سطح قلیایی بدن خود هستند، از خوردن جوش شیرین یا دیگر عواملی که pH بدن را افزایش می دهند بهره نمی برند.

این تنها مورد استفاده درمانی از جوش شیرین نیست. جوش شیرین برای درمان رفلاکس اسید معده نیز استفاده می شود. به علاوه برخی بررسی ها نشان داده اند که جوش شیرین حتی می تواند به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کند.

به گفته مایکل نیلی Michelle Neilly، کارشناس تغذیه در پنسلوانیا :"هیچ درمان کامل و معجزه کننده ای وجود ندارد، اما یک دلیل مهم وجود دارد که روش های درمانی خانگی مانند استفاده از سرکه سیب و جوش شیرین سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. جوش شیرین واقعا به رفع التهاب در مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوش شیرین و این همه فایده ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان سوزش سر دل با جوش شیرین

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهایتان را با سرکه و جوش شیرین بشویید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سم زدایی میوه ها و سبزی ها با جوش شیرین



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ