بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند
 فصل تابستان به دلیل تغییر در آب و هوا و گرمتر شدن هوا باعث بدتر شدن برخی بیماری ها می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

در فصل تابستان این بیماری ها بدتر می شوند

در شرایطی که بسیاری از ما به دلایل مختلف در انتظار فرا رسیدن تابستان هستیم، این فصل می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد زیرا موجب شعله‌ور شدن برخی مشکلات و نگرانی های سلامت شده یا برخی بیماری ها را تشدید می کند.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : سرماخوردگی

ویروس های تابستانی تنها 25 درصد به اندازه ویروس های زمستانی شایع هستند، اما به طور معمول موجب نوع متفاوتی از میکروب به نام انتروویروس Enterovirus می شوند که می تواند معده درد به همراه علائم تنفسی را موجب شود. ورزش شدید می تواند شما را هرچه بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سازد، از این رو بهتر است در انجام تمرینات خود زیاد سخت نگیرید.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : گرفتگی پا

مطالعه ای جدید نشان داده است که تجربه گرفتگی پا و درد ناشی از آن طی تابستان حدود دو برابر شایع‌تر از زمان های دیگر سال است. نورون های حرکتی در پاهای انسان ممکن است طی تابستان تغییراتی را تجربه کنند که احتمال وقوع گرفتگی های عضلانی را افزایش می دهند. تامین آب مورد نیاز بدن و صحبت با پزشک درباره رژیم دارویی می تواند در مقابله با این شرایط موثر باشد. برخی داروها، مانند ادرارآورها، احتمال تجربه گرفتی های عضلانی را افزایش می دهند.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : روزاسه

ماه های گرم سال می تواند موجب تشدید این بیماری پوستی شود. روزاسه شرایطی التهابی است که خود را با قرمزی قابل توجه پوست و راش های پوستی نشان می دهد. شعله‌ور شدن بیماری می تواند در ماه های گرم سال با تکرار بیشتر رخ داده و مدت زمان آن طولانی‌تر باشد. آلوئه ورا و پروبیوتیک های موضعی می توانند به تسکین پوست کمک کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با پوستی که بسیار جوش می زند,لکه های قرمز دارد و خشک است چه کنم؟


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : بیماری های خودایمنی

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری ام اس متوجه شده اند که گرما می تواند علائم آنها را وخیم‌تر سازد. برای حدود 70 درصد از بیماران مبتلا به لوپوس نیز نور خورشید می تواند محرک راش های پوستی، خستگی و درد مفصلی باشد. استفاده از شلوارهای سبک، پیراهن های آستین بلند، کلاه و محصولات ضد آفتاب می تواند به مقابله با این شرایط کمک کند.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : اگزما

افزون بر گرما و رطوبت، تابستان به معنای تعریق، کلر، و محصولات ضد آفتاب نیز است. و اگر پوست حساسی داشته باشید، این شرایط می تواند به معنای بروز مشکل باشد. محرک هایی که موجب اگزما یا تشدید آن در شما می شوند را شناسایی کرده و از آنها پرهیز کنید.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : سنگ کلیه

هندوانه,قاچ هندوانه

نتایج یک مطالعه در دانشگاه تگزاس نشان داد که با افزایش دما، نرخ ابتلا به سنگ های کلیه نیز افزایش می یابد. این احتمالا به دلیل عدم تامین آب مورد نیاز بدن در فصل تابستان است. با هیدارته نگه داشتن بدن و کاهش میزان قند و سدیم مصرفی در رژیم غذایی می توانید از این شرایط دردناک پیشگیری کنید.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : آسم

سطوح آلودگی هوا و مه دود به طور معمول در فصل تابستان افزایش می یابد که زنگ خطر را برای افراد مبتلا به آسم به صدا در می آورد. در فصل تابستان پیش از این که خانه را ترک کنید بهتر است ابتدا کیفیت هوا را بررسی کنید و در صورت مواجهه با شرایط نامناسب تا حد امکان از حضور در فضای بیرون پرهیز کنید.


بیماری هایی که در فصل تابستان بدتر می شوند : میگرن

ممکن است این گونه به نظر برسد که میگرن های شما به صورت تصادفی رخ می دهند، اما آنها اغلب در واکنش به محرک های خاصی شکل می گیرند. گرما یکی از شایع‌ترین محرک های میگرن است. نتایج یک مطالعه نشان داد که با هر 9 درجه افزایش دما، موارد میگرن نیز افزایش یافته اند. برای کاهش خطر بدن خود را هیدراته نگه دارید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مراقب بیماری های تابستان باشید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شایع ترین بیماری تابستانی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مسمومیت غذایی، بیماری تابستان!



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com