امضای میکروبی چیست؟ امضای میکروبی شما چگونه است؟!
امضای میکروبی یافته جدیدی است که دانشمندان به تازگی به آن رسیده اند. طبق این تحقیق هر کس میکروب های خاصی روی بدن خود دارد.

امضای میکروبی

تا به حال شنیده بودید که هر کس اثرانگشت منحصر به فرد دارد اما خوب است بدانید که به تازگی مشخص شده است که هرکسی امضای میکروبی منحصربه فرد خود را هم دارد. باورنکردنی است، اما انسان هرساعت حدود 36 میلیون سلول میکروبی در محیط اطراف خود منتشرمی کند و جالب تر این که هرکسی امضای میکروبی منحصربه فرد خود را دارد و ازلحاظ تئوریک این یک شاهد اساسی در تحقیقات جنایی محسوب می شود.

مطالعات جدید محققان دانشگاه ایلینوی درشیکاگو نشان می دهد که می توان از روی میکروب های برجای مانده از مجرم درصحنه جرم، عملیات ردیابی را انجام داد.

آنان سرقت های فریبنده ای را در10 خانه مختلف انجام دادند. قبل و بعد از سرقت نمونه های موردنیاز گرفته شد. همچنین نمونه های میکروبی را از دست و بینی صاحب خانه ها و سارقان جمع آوری کردند.

درمجموع هشت هزار مجموعه میکروبی از 400 نفر حاضر در این تحقیق شناسایی شد و بعد امضای میکروبی سارقان با آن چه قبلاً گرفته بودند، مطابقت داده شد. میزان تطابق و صحت یافته ها به 75 درصد رسید که این رقم برای ردیابی سارقان در تحقیقات جنایی قابل قبول است.

درواقع میکروب افراد حاضر درخانه، قبل وبعد از سرقت موجود بود و محققان با یافتن میکروب جدید متوجه حضور سارق و فرد جدید در منزل شدند.

پیشتر مشخص شده بود که تعداد میکروب ها در داخل بدن و روی پوست برابر با تعداد سلول های بدن است و دربرخی موارد، بیشتر از این که انسان باشیم، میکروب هستیم!

امروزه تعداد بیشتری از محققان به نحوه ورود این مسافران قاچاق میکروسکوپی به بدن علاقه نشان داده اند و قصد دارند درباره آن چه میکروبیوم (ریزسازوارگان هم زیست) نامیده می شود؛ تحقیق کنند.

به عنوان نمونه باکتری های روده ارتباط شگفت آوری با طیف وسیعی از بیماری ها مانند دیابت یا برخی شرایط روانی در انسان دارند و دستکاری باکتری ها در روده می تواند به مداخلات پزشکی مفید در آینده نه چندان دور منجر شود.

دزد,سارق

همچنین باکتری ها درپوست یا در منافذ هوایی، ارتباط پیچیده ای با سلامت ما دارند. برخی از آن ها دوستانه عمل و از ما در برابر پاتوژن ها محافظت می کنند، درحالی که برخی دیگر می توانند عفونت مرگ باری را وارد خون ما کنند.

اما محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو رهیافت جدیدی را در برابر میکروب ها اتخاذ و این سؤال را مطرح کرده اند که آیا طیف مشخصی از میکروب ها درصحنه جرم باقی می مانند که از روی آن ها بتوان مجرمان را ردیابی کرد؟

امضای میکروبی در سرقت از منازل نام تحقیق آن هاست که در اجلاس سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا ASM Microbe در آتلانتا مطرح شد.

جاراد همتون-مارسل سرپرست گروه تحقیق درباره یافته های این تحقیق چنین توضیح داد:" با جمع آوری امضای میکروبی از محیط خاص، می توان به حضور فرد ناشناس اذعان کرد و با تحلیل ریزسازوارگان هم زیست به طور قانونی به تحقیقات جنایی کمک کرد."
 
پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهایی هستند که برای سلامت بدن به ویژه برای سیستم گوارش مفید است. پیش  از این محققان در چند مطالعه به وجود ارتباط پیچیده میان مغز وباکتری های روده انسان پی برده بودند. برای مثال یک مطالعه نشان داده بود که نبود باکتری هایی خاص در روده انسان می تواند موجب تغییر مناطقی در مغز شود که در اضطراب و افسردگی دخیل هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بزرگترین شایعات در مورد میکروب ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عجیب ترین مخفیگاه میکروب ها در منزل



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir