یوگای صورت چه مزیت هایی برای صورت دارد؟
 یوگا یکی از ورزش هایی است که به بهبود سلامت جسم و روح کمک می کند. در این مطلب چند حرکت یوگا برای صورت معرفی می شود که به رفع چین و چروک کمک می کنند

 یوگای صورت و چند حرکت موثر یوگا

در بین تمام روش های ضد پیری که از خانم های خانه دار گرفته تا سلبریتی ها از آنها استفاده می کنند، یک روش قدیمی و موثر وجود دارد که البته طرفداران زیادی هم دارد. یوگا یک روش ضد پیری است که زمان را برای پوست صورت شما آهسته می کند.

یوگای صورت مجموعه ای از تمرین هاست که برای صورت خود انجام می دهید. این تمرین ها به ریلکس شدن عضلات کمک می کند.

برخی پزشکان زیاد با یوگای صورت موافق نیستند، اما طرفداران این روش معتقدند یوگا برای صورت می تواند چهره را آرام کند و در نهایت حالت هایی که بر اثر بیانات پر تنش در چهره خود داریم و از آنها اطلاعی نداریم، با استفاده از یوگای صورت برطرف می شوند. رفع تمام این تنش ها به لیفت طبیعی چهره کمک می کند.

آنلیس هاجن Annelise Hagen ، مربی یوگا در نیویورک در این باره می گوید: آرام کردن عضلات صورت، به ویژه بخش هایی که فشار و کشش را بیشتر تحمل می کنند مانند فک، ابروها و پیشانی، می تواند مانع ایجاد چین و چروک در صورت شود.

از آنجایی که عضلات صورت وزنه بلند نمی کنند یا نمی توانند روی تردمیل تمرین کنند، زمانی که با نوک انگشت روی این عضلات فشار وارد می کنید یا حالت های خاصی در چهره خود ایجاد می کنید، در حقیقت در حال تقویت این عضلات هستید. ادعا نمی شود که یوگای صورت می تواند تمام چین و چروک ها را برطرف کنید، اما به هرحال روشی است که به رفع افتادگی صورت کمک زیادی می کند.

در ادامه به چند حرکت یوگا برای صورت اشاره می کنیم که توصیه می کنیم شما هم امتحان کنید.


برای صاف کردن پیشانی
یوگا,یوگای صورت,صاف کردن پیشانی با یوگا

چشم های خود را کامل باز کنید، سعی کنید تا حد امکان قسمت های سفید چشمتان در معرض دید باشد. چشم ها را همینطور نگه دارید تا زمانی که آب در چشمان تان جمع شود.

این حرکت به تقویت عضلات اطراف چشم ها و پیشانی کمک می کند و تاثیرات منفی اخم کردن را با حرکت متضاد از بین می برد.


شکل دهی به گونه ها
یوگای صورت,یوگا,شکل دهی به گونه ها با یوگا

از طریق دهان یک نفس عمیق بکشید و هوای زیادی را به داخل ریه ها ببرید سپس هوا را به سمت گونه ها ببرید، گونه های خود را باد کنید، مانند قورباغه و سپس هوا را آزاد کنید.

این حرکت عضلات گونه ها را تقویت می کند و از لاغر شدن این عضلات و گود افتادن آنها جلوگیری می کند. اگر به افرادی که با ساکسوفون کار می کنند دقت کنید، این افراد همیشه دارای گونه های پر و سفت هستند. زمانی که از یک عضله به شکل خاصی استفاده می کنید، ظاهر صورت را تغییر می دهد.


برطرف کردن اخم
یوگا,یوگای صورت,برطرف کردن اخم با یوگا

تصور کنید تصمیم دارید با پلک پایین چشمک بزنید، در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد اما مغز خیلی سریع یاد می گیرد چطور این کار را انجام دهد. ابتدا پلک پایین خود را بلند کرده و رها کنید، بدون اینکه هیچ عضله دیگری را در صورت خود حرکت دهید. سپس نوک انگشت های خود را کنار چین خوردگی های بیرون در دو طرف چشم ها قرار دهید تا به این ترتیب کمی فشار به عضله وارد شود. به یاد داشته باشید نباید پوست خود را بکشید چرا که این ناحیه بسیار حساس است. به علاوه باید پوست این ناحیه تمیز و مرطوب باشد تا از سفتی و تنگی آن جلوگیری شود.

با تمرین دادن عضلات اطراف چشم ها پوست این ناحیه سفت شده و از چروک خوردن پوست این قسمت روی هم پیشگیری می شود.


چهره عروسکی برای از بین بردن چروک های بینی و لب
یوگا,یوگای صورت,چهره عروسکی در یوگا

طوری لبخند بزنید که دندان های تان دیده شوند، سپس نوک انگشتان خود را به آرامی بر روی چین و چروک های بین لب و بینی قرار دهید. عضلات را به سمت بالا ببرید و نوک انگشت ها را به سمت پایین و بر روی عضله فشار دهید تا کمی مقاومت ایجاد شود.

یکی از مهم ترین نشانه های جوانی گونه های برجسته است که به همین دلیل بسیاری از خانم ها برای پر شدن گونه های خود به آنها ژل تزریق می کنند. به گفته هاجن این حرکت به تقویت عضلات گونه و برجسته شدن آنها کمک می کند. زمانی که نوک انگشتان شما عضلات صورت را فشار می دهند، عضله هم به نوک انگشت فشار وارد می کند که این امر به قوی شدن و پر شدن عضله کمک می کند.


پیشگیری از افتادگی چانه و گردن با حرکت نوزاد
یوگا,یوگای صورت,پیشگیری از افتادگی چانه و گردن

برای پیشگیری از افتادگی چانه و گردن نوک زبان خود را به سقف دهان فشار دهید، سپس لبخند زده و چانه را به سمت سقف بالا  برید.

ممکن است هیچوقت ضد آفتاب زدن به صورت خود را فراموش نکنید، اما گردن را اغلب ضد آفتاب نمی زنید، به همین دلیل گردن یکی از اولین بخش هایی است که علائم پیری را نشان می دهد. این حرکت به سفت شدن پوست فک کمک می کند و همچنین با این حرکت بر روی عضلات فک، گردن و عضلات بالای قفسه سینه کار می کنید.


برگردان صورت به حالت عادی
یوگا,یوگای صورت

این حرکت بسیار ساده است، کافیست چشم های خود را ببنید، نقطه بین ابروها را تجسم کنید و یک لبخند کوچک بزنید. این حرکت به بازگشت چهره به حالت اولیه خود کمک می کند.


بیشتر بدانید : فواید باور نکردنی یوگا بر بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آموزش یوگای صورت جهت کاهش چین و چروک !( تصویری)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یوگای صورت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماساژی که صورت ژاپنی ها را جوان نگه می دارد+فیلم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با یوگا صورت پوست تان را جوان تر و زیباتر کنید



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت