آیا در سنین جوانی هم آلزایمر وجود دارد ؟ چه راه حلی وجود دارد ؟

آلزایمر جوانی  و کاهش قدرت حافظه
نتایح تحقیقات نورولوژیست‌های اسپانیایی نشان می دهد که بروز بیماری آلزایمر جوانی لزوما با کاهش قدرت حافظه همراه نیست. محققان دانشگاه بارسلونا با استفاده از اطلاعات بانک بافت‌های نورونی و تشخیص‌های پس از مرگ تحقیقاتی را در مورد سن بروز اولین علائم و سابقه خانوادگی در 40 مورد آلزایمر زودرس که پیش از سن 60 سالگی رخ می دهد انجام دادند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که حدود 38 درصد از موارد، علائم آغازین آلزایمر جوانی به‌جای کاهش حافظه، اختلالات رفتاری، زبانی و قدرت بینایی بود که درکنار هم منجر به‌کاهش علائم اجرایی فرد می شود.در 53 درصد از افراد دارای این علائم غیرعادی و بدون هیچ مشکل حافظه ای بیماری به‌اشتباه تشخیص داده شده بود، درحالی که در افرادی که علائم آلزایمر جوانی همراه با کاهش حافظه بود تشخیص نادرست بیماری تنها در 4 درصد از موارد بود. این بررسی‌ها همچنین نشان داد که در 47 درصد از بیماران با علائم اولیه غیرمعمول، آلزایمر حتی تا لحظه مرگ نیز تشخیص داده نشد.

براساس گزارش وب. ام. دی، این محققان در این خصوص اظهار داشتند: افراد مبتلا به‌آلزایمر جوانی در اغلب موارد به‌جای مشکلات حافظه این علائم را دارند و به‌همین علت تشخیص دقیق بیماری در این موارد بسیار دشوار است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Tehrooz.com

مطالب پیشنهادی : 
آیا بیماری آلزایمر قابل پیش بینی است ؟
تغذیه و آلزایمر
ورزش و آلزايمر
سلاحی جدید برای مقابله با آلزایمر
بهترین درمان برای فراموشی و آلزایمر