هرچند برای درمان سرفه در حال حاضر داروهایی در بازار موجود است اما اغلب این داروها عوارضی مثل ایجاد حالت گیجی و خواب آلودگی را به دنبال دارند...


در این مقاله متخصصان چهار راهكار را برای درمان سرفه، روش طبیعی ارائه كرده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ارگانیك اتوریتی، سرفه سیگنالی است كه خبر می‌دهد تعادل بدن به هم خورده است و نباید آن را بدون توجه سركوب كرد یا به حال خود گذاشت. بنابراین متخصصان توصیه می‌كنند كه سرفه باید درمان شود و در این مقاله چند روش درمانی طبیعی برای این منظور ارائه شده است.

راهكار اول به رژیم غذایی مربوط می‌شود. پزشكان توصیه می‌كنند كه در رژیم غذایی خود مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات خام را بگنجانید. همچنین از مصرف غذاهای تولید كننده مخاط مثل خوراكی‌های قندی و نمكی، لبنیات و نشاسته پرهیز كنید. بعلاوه نوشیدن مقداری آب آناناس گرم به همراه دو قاشق چایخوری عسل می‌تواند شربت طبیعی و موثر برای درمان سرفه باشد. یك راه‌كار معمول دیگر پاشیدن فلفل روی نصف لیمو و مك زدن آن است.

راهكار دوم استفاده از مكمل‌های تغذیه‌ای است. مكمل‌های روی (زینك) می‌توانند سرفه را تسكین دهند اما مراقب باشید كه از قطره‌های تجاری ضد سرفه استفاده نكنید چون حاوی قند هستند كه خود عامل تحریك سرفه است. ویتامین E,C,A و اسیدفولیك هم برای مقابله با سرفه مفید هستند.

در روش سوم از روش‌ گیاهی هم می‌توان برای درمان سرفه استفاده كرد. برخی از گیاهان دارویی موجود در عطاری‌ها نیز در كاهش و درمان سرفه موثر هستند كه به صورت مكمل یا عرقیات و چای تهیه می‌شوند. با مراجعه به عطاری‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه كسب كنید.

راهكار آخر توجه به عوامل محیط زیستی است. كارشناسان توصیه می‌كنند سیگار نكشید و اجازه ندهید دیگران نیز در اطرافتان سیگار بكشند. اگر پیاده یا با دوچرخه در مناطق آلوده حاضر می‌شوید حتما از ماسك فیلتردار استفاده كنید. بینی خود را بشوئید و از شوینده‌های طبیعی استفاده كنید.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir

مطالب پیشنهادی :
داروی مناسبی برای خشكی سینه و سرفه
کاهش سرفه و تعریق با خوردن...
سرفه های خشك را چگونه درمان كنیم؟
درمان آلرژی و سرماخوردگی
چگونه سرفه را متوقف کنیم؟