در فصل تابستان با توجه به مرطوب بودن هوا، افراد كمتر با عارضه خشكی پوست مواجه می‌شوند، ولی با آغاز فصل پاییز و زمستان،....


 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: افرادی كه به عارضه خشكی پوست مبتلا هستند، هنگام استحمام باید از روغن‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌كننده استفاده كنند.

دكتر سیما رسایی  افزود: در فصل تابستان با توجه به مرطوب بودن هوا، افراد كمتر با عارضه خشكی پوست مواجه می‌شوند، ولی با آغاز فصل پاییز و زمستان، رطوبت هوا كاهش می‌یابد و به همین دلیل عارضه خشكی پوست هم شایع‌ می‌شود.

وی اظهار كرد: خشكی پوست ممكن است از عوارض كم‌‌كاری غده تیروئید، سوء‌تغذیه و كمبود ویتامین‌های مختلف در بدن باشد. عوامل ارثی هم می‌تواند در بروز این عارضه موثر باشد.

رسایی تصریح كرد: اگزمای سرشتی عارضه‌ای است كه با خشكی و خارش پوست همراه است و در صورتی كه رطوبت پوست كاهش یابد، شدت اگزما هم افزایش می‌یابد.

 

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: شستشوی مداوم صورت و بدن با صابون و مواد شوینده قلیایی، خشكی پوست را افزایش می‌دهد. صابون‌های بچه كمتر موجب خشكی پوست می‌شوند و به افرادی كه مبتلا به این عارضه هستند، توصیه می‌شود از این نوع صابون‌ها استفاده كنند.
 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی :

فواید آلوئه ورا برای پوست
نکاتی مهم در استفاده از ماسک های پوست
مرطوبکننده پوست چيست؟
مراقبت های مختلف از موهای خشک،معمولی و چرب
برای پوست خود صابون مناسب بخريد