سرطان زا
بسیاری از مواد و لوازمی که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم، موجب بروز سرطان می شوند...
 
شیرین کننده ساخارین

تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد "ساخارین " در بدن نشان داد تمام محصولات حاوی ساخارین سبب سرطانی شدن سلول ها می شوند.

 دهانشویه ها

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافتند دهانشویه های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. آنها بر این باورند که اتانول بافت های دهانی را در برابر مواد سرطان زا مانند سیگار، آسیب پذیر می کنند. دانشمندان معتقدند اسـتفاده از دهانشویه ها بهتر است چند روز در میان به صورت غرغره کردن باشد و از خوردن آن خودداری شود. افراد سیگاری و یا افرادی که سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و یا عوامل خطرساز دیگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشویه های بدون اتانول استفاده کنند. 

 استاتین

استاتین ها نوعی داروی کاهنده کلسترول هستند. دانشمندان طی تحقیقاتی که روی 170 هزار نفر انجام شد، دریافتند افرادی که از داروهای حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده کردند، خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزایش پیدا کرده است.

 تلفن همراه

محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری که از آنها ساطع می شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول های سرطانی می شود.

ضد تعریق ها

محققان معتقدند، آلومینیوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها که "پارابن " نامیده می شود مانند هورمون استروژن عمل کرده و استفاده بیش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد. دانشمندان در نمونه های بافت های سرطانی ماده "پارابن " را یافته اند و این مسئله نشان می دهد افراد بسیاری در معرض مواد حاوی "پارابن " مانند مواد آرایشی بهداشتی گوناگون قرار دارند.

رنگ مو

دانشمندان با آزمایشاتی که روی افرادی که از رنگ مو استفاده می کنند دریافتند استفاده مکرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد. این پژوهش ها نشان داد، افرادی که به طور مکرر از رنگ مو استفاده می کنند بیشتر در معرض موادشیمیایی مضر آن قرار می گیرند و به همان میزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزایش پیدا می کند.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com




مطالب پیشنهادی:
محیط خود را سرطان زا نکنیم!!
2 عامل مهم سرطانزا را بشناسید
رابطه یک خوراکی خوشمزه با سرطان مری و معده
نقش تغذيه در پيشگيری از سرطان
خوشمــزه های ســـرطانزا