دیده بان معیارهای غذایی دولت انگلیس دستورالعملی را صادر خواهد کرد که با اعلام نتیجه مطالعه‌ای مقارن می‌شود که حاکی از ارتباط...

 
مصرف زیاد کافئین در زنان باردار موجب کاهش وزن نوزادان انها می‌شود.
به نوشته شماره امروز روزنامه ساندی تایمز در اینترنت: کارشناسان انگلیسی می‌گویند اگر زنان باردار مصرف کافئین را به دو فنجان قهوه در روز کاهش ندهند با خطر به دنیا اوردن نوزدان کم وزن مواجه خواهند شد.
دیده بان معیارهای غذایی دولت انگلیس دستورالعملی را صادر خواهد کرد که با اعلام نتیجه مطالعه‌ای مقارن می‌شود که حاکی از ارتباط کافئین با کم وزنی نوزادان به هنگام تولد است. دانشمندان قبلا این مسئله را با سقط جنین‌های قبلی ارتباط داده‌اند. به گفته کارشناسان اگرجنین کوچکتر از حد لازم برای دوره جنینی باشد احتمال انکه بعدها در زندگی به اختلالات عقلی و بیش فعالی دچار شود بیشتر است.
اژانس معیارهای غذایی انگلیس سقف توصیه شده کنونی مصرف کافئین را که سیصد میلی گرم در روز است به دویست میلی گرم کاهش داد که از طریق محصولات دیگر حاوی کافئین، از جمله چای و شکلات، نیز قابل دریافت است. دویست میلی گرم کافئین معادل چهار فنجان چای است.
نتایج تحقیقی در امریکا که امسال منتشر شد نشان داد نوشیدن بیش از دویست میلی گرم قهوه در روز خطر سقط جنین را دو برابر می‌کند و اینکه زنان باید در دوازه هفته اول بارداری که بیشتری سقط جنین‌ها روی می‌دهد از خوردن کافئین خودداری کنند.
 
 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: واحد مرکزی خبر
 
مطالب مرتبط:
توصیه‌های تغذیه‌ای دوران بارداری
غذاهای مناسب دوران حاملگی
تغذیه مادران در زمان بارداری
تغذيه دوران بارداری
تغذيه در دوران بارداري