تنهایی
تنهایی خطر بیماری های جسمی را افزایش می دهد.

محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که بیش از اندازه تنها بودن به غمگین شدن منجر می شود و سلامت جسمی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در این تحقیقات ۲۰۰ فرد نجات یافته از سرطان پستان  به طور متوسط ۵۱ ساله که با ارتباطات اجتماعی سر و کار داشتند با افرادی که تنها گذاشته شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند.

این تحقیقات نشان داد که افراد تنها استرس بیشتری را از خود نشان دادند و سطح فعالیت بالاتری از ویروس تبخال که از علائم ایمنی ضعیف است را نشان دادند.

محققان گفتند: التهاب مزمن با شرایط متعدد از جمله بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲، آرتریت و بیماری آلزایمر و همچنین بیماری های جسمی و روانی مرتبط به سن، همراه شده است.

محققان همچنین اشاره کردند که فعال شدن مجدد ویروس تبخال مرتبط با استرس مشهود است و این یافته ها نشان می دهد که تنهایی به عنوان یک منبع مزمن استرس است که باعث واکنش ضعیف سیستم ایمنی می شود.

این تحقیقات در نشست سالانه انجمن روانشناسی شخصیت و اجتماعی در نیواورلئان ارائه و برنامه ریزی شد.

لیزا جارمکا نویسنده این تحقیقات و فوق دکترا در موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری در دانشگاه ایالتی اوهایو اظهار داشت: واضح است که در تحقیقات قبلی، روابط ضعیف با مشکلات سلامتی از جمله مرگ زودرس مرتبط باشد.

وی توضیح داد: یکی از دلایلی که برای این تحقیقات حائز اهمیت است این است که چطور تنهایی و روابط به طور گسترده بر سلامتی تاثیر می گذارد را درک کنیم و دیگر اینکه  فرایندهایی که پتانسیل بیشتری برای مقابله با این اثرات منفی دارند را بفهمیم.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : pezeshkan.org

 

مطالب پیشنهادی:
نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه این علائم شد؟
افسردگی زنان خطرناک است
علائم افسردگی در مردان
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟