ناباروری
ناباروری در زنان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.
یک فوق تخصص تغذیه ناباروری گفت: زنانی که به ناباروری مبتلا هستند، نباید از چربی های اشباع مانند لبنیات چرب و دنبه زیاد استفاده کنند.

زهره خدایی در مورد دلایل تأثیر مواد غذایی بر درمان ناباروری خاطرنشان کرد: برخی افراد به دلیل سیکل های بدون تخمک گذاری در باروری مشکل دارند که برای این دسته افراد استفاده از ویتامین B۶ ، ب کمپلکس و منیزیم را تجویز می کنیم.

وی گفت: ناباروری در زنان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و با توجه به دلیل ناباروری برای افراد رژیم غذایی تجویز می کنیم. مثلا افرادی که به دلیل مصرف بیش از حد قرص ضد بارداری نابارور نشده اند توصیه می کنیم تا کمتر از چربی های اشباع مانند لبنیات چرب و دنبه استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین شکر و شیرین کننده های مصنوعی، انواع مربا و نوشابه ها از دیگر موادی هستند که این افراد باید از مصرف آن در طی دوره درمان پرهیز کنند.

عضو انجمن تغذیه انگلستان تصریح کرد: مصرف غذاهای تازه مانند میوه و سبزیجات همچنین مصرف روغن ماهی به صورت هفتگی برای این افراد تأکید می شود.

خدایی ادامه داد: ویتامین B۱۲، E ، روی، زینک و بتاکاروتن در قالب مکمل های خوراکی که در داروخانه ها هم موجود است توصیه می شود.

فوق تخصص تغذیه ناباروری با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل سیکل های بدون تخمک گذاری در باروری مشکل دارند، گفت: به زبان عامی ما به این امر تنبلی تخمدان می گوییم که برای این دسته افراد استفاده ویتامین B۶ ، ب کمپلکس و منیزیم را تجویز می کنیم.

خدایی افزود: گاهی اوقات خانم ها به دلیل ورزش های سنگینی که انجام می دهند چربی بدن خود را به شدت از دست می دهند تا جایی که ممکن است این امر موجب اختلالات هورمونی شدید در بدنشان شود که به این افراد توصیه می کنیم تا مراقبت های لازم را در مورد نرمال نگه داشتن چربی بدن خود انجام دهند تا فعالیت هورمونی شان کم نشود.


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : pezeshkan.org

 
مطالب پیشنهادی:
5 عامل ناباروری در زنان
دلایل ناباروری در زنان چیست؟
طب سوزنی در درمان ناباروری زنان موثر است
زن،استرس،ناباروری