پوست
آنچه که می خورید به معنای واقعی کلمه می تواند بر شرایط پوست تأثیرگذار باشد.
پوست ناهموار و خشک نشانه پشت سر گذاشتن هوای سرد زمستانی است، هوایی که هرچند بسیار سرد نبوده است اما تفاوت دمای فضاهای بیرونی و داخلی روی پوسته پوسته شدن سطح ظاهری پوست تأثیرگذار بوده و با فرارسیدن فصل بهار می توان برای پوست هم حال و هوای بهتری فراهم کرد.

دکتر سم بانتینگ متخصص پوست در رابطه با وضعیت پوست در فصل بهار گفت: پوست در فصل زمستان به طور طبیعی خشک تر می شود که علت آن هوای سرد و خشک بیرون و هوای گرم داخل خانه و یا محل کار است. بخار شدن سریع آب از روی پوست موجب خشک شدن و درنتیجه شکل گیری فلس های لایه لایه روی پوست و به اصطلاح پوسته پوسته شدن سطح خارجی پوست می شود.

اگرچه در رابطه با شرایط پوستی، ژنتیک و سن نیز نقش موثری برعهده دارد اما راه هایی برای پوسته پوسته نشدن وجود دارد.

آملیا فریر کارشناس تغذیه گفت: آنچه که می خورید به معنای واقعی کلمه می تواند بر شرایط پوست تأثیرگذار باشد، پوست هایی که همواره حالت پوسته پوسته دارند می توانند نشانه ای از التهاب روده باشد.

آملیا توصیه کرده است که خوردن چربی های سالم چون آووکادو، ماهی های چرب، آجیل و دانه ها می تواند تعادل عالی از چربی های ضروری امگا ۶ و امگا ۳ ایجاد کند.

وی همچنین اضافه کرد که خوردن ۱.۵ تا ۲ لیتر آب در طول روز بسیار مهم است.

اهمیت استفاده از مکمل ها

جون تراورس متخصص تغذیه در کلینیک تغذیه لندن اظهار داشت ویتامین های B برای سلامتی پوست حیاتی هستند.

ویتامین B۲ و ویتامین B۳ از سوی سازمان امنیت غذای اروپا در حفظ سلامتی پوست موثر توصیف شده است. منابعی چون غلات کامل چون جو دو سر، جو، برنج قهوه ای و غذاهای تهیه شده از غلات دارای این ویتامین ها هستند.

صابون را رها کنید

دکتر بانتینگ با تأکید بر استفاده از یک پاک کننده بدون صابون اظهار داشت: اگر پوستتان پوسته پوسته می شود از یک پاک کننده لایه بردار استفاده کنید که دربرگیرنده اسیدهای هیدروکسی است.

به جای کرم ها از روغن ها استفاده کنید

روغن ها به جای مرطوب کننده ها می توانند به خوبی در اعماق پوست نفوذ کنند و اگر هنگامی که پوست هنوز مرطوب است، مورد استفاده قرار گیرند، می توانند این رطوبت را به مدت طولانی تری حفظ نمایند.

مرطوب نگاه داشتن هوا

یک متخصص پوست اظهار داشت: پوست خشک در نتیجه خشکی هوای داخل منزل یا محل کار ایجاد می شود، از این رو بهتر است کاسه های آب را نزدیک رادیاتورها و دستگاه های تهویه هوا نگاه دارید.


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : pezeshkan.org

 
مطالب پیشنهادی:
6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست
مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف
اصول مراقبت از پوست كودک
مراقبت از پوست های تیره