ورزش
هیچ ارتباطی بین میزان انجام ورزش و خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان مردان سیاه پوست مشاهده نشد...
انجام ورزش خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 53 درصد در میان مردان سفیدپوست كاهش می‌دهد.

گروهی از محققان با قراردادن 164 مرد سفیدپوست و 143 مرد سیاه پوست تحت بیوپسی پروستات و بررسی عادات ورزشی آنها دریافتند مردان سفیدپوستی كه در حد متوسط و یا بسیار زیاد ورزش می‌كردند نسبت به مردانی كه فعالیت كمتری داشتند و یا اصلاً ورزش نمی‌كردند تا 53 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان افزودند در میان مردان سفیدپوستی كه با سرطان پروستات تشخیص داده شدند كسانی كه ورزش می‌كردند تا 13 درصد كمتر در معرض توسعه و رشد شكل تهاجمی این بیماری قرار گرفتند.

نتایج حاصل از این مطالعه ضمن بیان این كه هیچ ارتباطی بین میزان انجام ورزش و خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان مردان سیاه پوست مشاهده نشد می‌افزاید پژوهش‌های قبلی نیز نشان داده‌اند كه مردان سیاه پوست نسبت به مردان سفیدپوست با احتمال بیشتری ممكن است در معرض ابتلا به این سرطان قرار گیرند و یا جان خود را در اثر آن از دست بدهند.

به گفته محققان تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود كه چرا ورزش ممكن است از مردان سفیدپوست در برابر ابتلا به این سرطان محافظت كند و با وجود این كه مطالعه اخیر ارتباط بین این سرطان و انجام ورزش در مردان سفیدپوست را نشان می‌دهد اما وجود یك رابطه علت و معلولی را اثبات نمی‌كند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : webda.ir


مطالب پیشنهادی:
چرا ورزش برای زنان حیاتی است؟
ورزش برای مبارزه با سلولیت
چگونه بدون ورزش کالری زیادی بسوزانیم؟
ورزش و تقویت حافظه
وعده های غذایی پس از ورزش